جستجو
رویداد ایران > خبرها > نحوه تمیز کردن اتو بخار

نحوه تمیز کردن اتو بخار

نحوه تمیز کردن اتو بخار
در این مطلب به شما تمیز کردن اتو بخار را آموزش می دهیم و در انتهای مطلب برایتان انواع جنس هایی که در کف اتوها به کار می رود را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم. برای یافتن اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اتو بخار یکی از وسایلی می باشد که معمولا در هر خانه ای یافت می شود و جزء ضروری ترین وسایلی می باشد که باید در هر خانه ای باشد در غیر این صورت نمی توانید لباس های خود را اتو کنید. در ادامه شما را با نحوه تمیز کردن اتو بخار آشنا می کنیم و شما می توانید به راحتی و با چند راه حل ساده اتوی خود را مانند روز اول نو کنید.



نحوه تمیز کردن اتو بخار

زمانی که از اتو برای مدتی استفاده می کنید جرم ها و رسوب های بسیار زیادی را به خود می گیرد. اگر نتوانید جرم های آن را از بین ببرید قطعا بوی بدی از اتوی شما نشات خواهد گرفت و اتو بعد از مدتی کارآیی خود را از دست خواهد داد. به طور عادی هر اتویی بعد از استفاده دچار رسوب های بسیار زیادی خواهد شد بنابراین بهتر است هر از چند گاهی آن را تمیز کنید و  این رسوبات بیشتر به دلیل بخار آبی می باشد که از آن برای از بین بردن چروک لباس ها استفاده می کنید.

البته اگر آبی که برای اتو مورد استفاده قرار می دهید آب تصفیه شده و یا آب مقطر باشد این مشکل دیر تر رخ می دهد و شما کافی است تنها سالی یک بار اتوی خود را تمیز کنید. همانطور که می دانید کف اتو دارای سوراخ های بسیار زیادی است و زمانی که اتوی شما رسوب می گیرد این سوراخ ها مسدود می شوند و فرایند اتو کشی را دچار مشکل می کنند. اتو کردن لباس ها یکی از ترفند هایی می باشد که شما می توانید با حرارت بالا آن ها را ضد عفونی کنید و دیگر نگران باکتری ها و ویروس های روی آن ها نباشید.

نحوه رسوب گرفتن اتو

استفاده از آب لوله کشی برای پر کردن مخزن اتو بخار باعث می شود تا مواد معدنی و املاحی که در آب وجود دارند سوراخ های اتو را مسدود کنند و زمانی که شما از اتو برای مرتب کردن لباس های خود استفاده می کنید لکه های سفید و گچ هایی را بر روی لباس هایتان به جای می گذارید. اگر دوست دارید که ظاهری مرتب و شیک داشته باشید باید تمیز کردن اتو بخار خود را در اولویت قرار دهید.


تمیز کردن اتو بدون مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده قوی منجر به این می شود تا تاثیرات منفی بر روی دستگاه خود داشته باشید. بهتر است برای تمیز کردن اتو بخار مواد ساده و طبیعی استفاده کنید تا مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. استفاده از سرکه و جوش شیرین ساده ترین و کاربردی ترین روشی است که می تواند برای رسوب زدایی اتو بخار به شما کمک کند. در  ادامه مراحل تمیز کردن اتو با استفاده از این دو ماده را برایتان بیان خواهیم کرد.

خاموش کردن اتو

تمیز کردن سوراخ ها

استفاده از جوش شیرین و سرکه

توجه داشته باشید که اگر میزان رسوب اتوی شما بیشتر از حالت عادی بود می توانید از مقدار سرکه بیشتری برای این کار استفاده کنید.

گرم کردن اتو

خالی کردن مخزن

تمیز کردن کف اتو

برخی از مواقع ممکن است لباس شما بر اثر اتو کشیدن کثیف شود و شما تازه آن زمان است که متوجه کثیفی های کف اتو می شوید. برای تمیز کردن کف تو می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. استفاده از جوش شیرین ساده است و طی چند مرحله ساده می توانید این مشکل را از بین برده و اتوی خود را مانند روز اول نو کنید. مراحل استفاده از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن کف اتو را در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

تمیز کردن لباس های چسبیده به اتو

زمانی که شما از اتو بخار استفاده می کنید ممکن است لباس هایتان به آن بچسبد و به اصطلاح عامیانه ممکن است لباس هایتان بسوزند. زمانی که چنین اتفاقی برای شما روی می دهد باید سعی کنید با استفاده از حفظ خونسردی اتو را تمیز کنید و سری بعد بیش تر مراقب باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. برای تمیز کردن پارچه های چسبیده به اتو لازم است تا یک سری از کار ها را با رعایت نکات ایمنی انجام دهید تا مشکلی برایتان  ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: 

علت بوی بد اتو و روش از بین بردن آن

علت بوی بد اتو بخار چیست؟ + رفع این مشکل

علت داغ نشدن اتو بخار و اتو پرس

پاک کردن لباس های پلاستیکی

برای تمیز کردن کف اتو بخار از لباس های پلاستیکی و یا پلاستیک هایی که به آن چسبیده است بسیار راحت می باشد و شما می توانید با مقداری حرارت دادن به اتو آن ها را از بین ببرید. البته در برخی موارد ممکن است پلاستیک ها با قدرت بسیار زیادی به کف اتو چسبیده باشند از این رو لبه شما توصیه می کنیم که اتو را بسیار داغ کنید و آن را محکم بر روی پارچه ای کتانی یا نخی بکشید تا پلاستیک ها کنده شوند.

تمیزکاری اتو بخار کف سوخته

بلافاصله بعد از این که متوجه شدید کف اتوی شما سوخته است باید برای تمیز کردن آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که اگر این کار را نکنید ممکن است در سری های بعدی که از اتو استفاده می کنید لباس های دیگر شما خراب شوند و لکه های سوختگی روی آن ها نمایان شود. در ادامه برایتان بیان می کنیم که چگونه می توانید کف سوخته اتو بخار خود را تمیز کرده و دوباره از آن استفاده کنید.

روش اول

روش دوم

خمیر دندان و تمیزی کف اتو

برای تمیز کردن اتو بخار می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. در واقع استفاده از این روش نه تنها برای تو بلکه برای تمیز کردن سایر وسایل برقی و خانگی نیز مفید است و شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی سریع تر از قبل تمامی وسایل خود را از آلودگی ها پاک کنید. برای استفاده از این روش نیازمند یک مسواک نو هستید و باید مقداری خمیر دندان روی آن زده و کثیفی اتو را به طور کامل از بین ببرید. بعد از استفاده از خمیر دندان بهتر است تا مواد روی آن خشک نشده است با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. در تمامی این مراحل باید اتو خاموش و خنک باشد تا آسیب های شدید و جبران نا پذیری به شما وارد نشود.

کف اتو و انواع آن

برای تمیز کردن اتو بخار باید به جنس کف آن نیز دقت کنید تا با استفاده از روش های درست بتوانید سریع تر و بدون آسیب دیدگی مشکل خود را از بین برید. کف هایی که برای اتو بخار استفاده می شود از سه نوع مختلف می باشد. نوع اول آن سرامیکی، نوع دوم آن تیتانیوم و نوع سوم آن استیل می باشد. معمولا اتوهایی که دارای کفی های استیل هستند از جنس فولاد و کروم ضد زنگ ساخته می شوند و گرما  را بیش تر از سایرین انتقال می دهند. کف هایی که از جنس سرامیک هستند لک زیادی به خود نمی گیرند و معمولا گرما را به صورت یک دست و سریع منتقل می کنند.  کف های استیل برای اتوها بخار به کار نمی رود و امروزه طرفداران بسیار کم تری نسبت به سایرین پیدا کرده اند.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب