جستجو
رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه مرغ زنجبیلی رستورانی

طرز تهیه مرغ زنجبیلی رستورانی

طرز تهیه مرغ زنجبیلی رستورانی
طرز تهیه مرغ زنجبیلی : مرغ از جمله مواد غذایی است که در اکثر غذاها از آن استفاده می شود و می توان آن را به روش های مختلفی مزه دار و درست کرد.

تا به حال مرغ را با روش‌های مختلفی مزه‌دار کردیم و دستورالعمل‌های زیادی در اختیارتان قرار دادیم. این‌بار با طرز تهیه مرغ زنجبیلی مهمان خانه‌هایتان هستیم. روز‌هایی که وقت آشپزی زیاد ندارید، این غذا می‌تواند یک گزینه خوب باشد. کافیست چند تکه مرغ را از فریزر بیرون بگذارید و با این روش ساده مزه‌دارش کنید و در کم‌تر از یک ساعت غذایی کامل و خوشمزه داشته باشید.
علاوه بر طعم و سادگی به خاطر وجود زنجبیل این خوراک طبعی گرم داشته و مقاومت بدن را در برابر بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی بالاتر می‌برد. در طرز تهیه مرغ زنجبیلی یک دورچین خوشمزه به سبک ژاپنی هم برای شما قرار داده‌ایم که در ادامه دستورالعملش را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد لازم برای تهیه مرغ زنجبیلی

بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه شیرینی بادام زنجبیلی

روش‌های مختلف تهیه بال مرغ خوشمزه





مرغ را از یخچال بیرون آورده و به همراه نیمی از سسی که در آن خواباندید، داخل یک تابه بریزید. قطعات مرغ را طوری داخل تابه بچینید که کنار یکدیگر قرار بگیرند. سپس مقداری آب به تابه اضافه کنید و حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا مرغ داخل مواد روی حرارت بپزد. بعد از ۲۰ دقیقه سس باقیمانده را اضافه کرده و صبر کنید تا حدود ۲۰ دقیقه دیگر مرغ کاملاً بپزد

در این مرحله خیار را بشویید سپس آن را پوست بکنید و از وسط نصف کنید. با دست یا به کمک یک قاشق دانه‌های خیار را را در آورده و دور بریزید. خیار را به کمک دست کمی خرد کنید. دو حبه سیر را رنده کرده یا به صورت ریز خرد کنید. سیر خرد شده را با نمک دریایی به خیار بمالید. خیار را داخل کیسه فریز قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.
بعد از این که مرغ به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت ماند، آن را بررسی کنید تا کاملا پخته شده باشد.هنگام سرو کمی ترشی زنجبیل و اگر مایل بودید نعنا به خیار‌ها بزنید و مرغ زنجبیلی را با مخلوط خیار و برنج کته سرو کنید.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب