جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس| مجوز تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صادر شد

فارس| مجوز تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صادر شد

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت در جلسه امروز کمیسیون و مجوز تشکیل این ستاد خبر داد.
رحیم زارع درباره نشست اخیر اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در تشریح دستور کار کمیسیون ادامه داد: براساس نظر اعضای کمیسیون به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست ومنابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت اقدام کند.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای وظایف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام وظیفه می‌کند.
زارع بیان داشت: براساس مصوبه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، رییس کل بانک مرکزی موظف است هیاتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می‌کند تهیه و تشکیل دهد.
این نماینده مجلس عنوان کرد: کسانی که مورد تایید رئیس کل بانک مرکزی قرار می گیرند به عنوان نماینده رئیس کل محسوب می‌شوند و هیات مذکور موظف است مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر کارگروه تسهیل و بررسی و درباره آن اظهارنظر کند.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی افزود: در صورتی که دلایل بانک برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر، مورد تایید هیات مذکور قرار نگیرد بانک موظف است تسهیلات موردنظر را به متقاضی پرداخت کند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب