جستجو
رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > بوشهر| با خاطیان برخورد جدی می‌شود

بوشهر| با خاطیان برخورد جدی می‌شود

بوشهر| با خاطیان برخورد جدی می‌شود
از روز گذشته که خبر تلخ و وحشتناکی از آزار و اذیت کودک هفت‌ساله‌ای در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر در فضای مجازی پیچید، افکار عمومی در انتظار شنیدن آخرین وضعیت این کودک و نحوه برخورد با خاطیان بودند.

 به گزارش مهر، روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر در گزارشی در مورد این اتفاق اعلام کرد: بر اساس گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک‌آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با اخذ مجوز قضایی و با همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متأسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرارگرفته بود. در این راستا، بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعا در بیمارستان بستری شد. روابط عمومی بهزیستی افزود: با پیگیری‌های بهزیستی آزمایش‌ها و معاینات لازم انجام و روند درمان جسمی و روانی او آغاز شد. همچنین در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث‌شده، پیگیری‌های لازم اعم از حضوری و مکاتبه‌ای هم با دادستان، فرمانداری بوشهر، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، اداره آگاهی و…صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی و یک روانشناس را به‌طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت کودک‌آزاری در بوشهر اظهار داشت: متأسفانه کودک هشت‌ساله‌ای به علت ضعف و ناتوانی خانواده در جامعه رهاشده و مورد آزار قرارگرفته است. مجید خورشیدی با تأکید بر اینکه جامعه باید نسبت به کنترل اجتماعی حساس شود گفت: در کنار فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر شهروند هم هستیم ولی عده‌ای این موضوع کودک‌آزاری را دیده‌اند و سکوت کرده‌اند. او با تقدیر از شهروندی که شرافتمندانه موضوع کودک‌آزاری در بوشهر را گزارش داده و مسئولانه پیگیری کرده است، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شویم و باید با جدید پیگیری کنیم. او ادامه داد: به‌عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه‌ای که از موضوع کودک‌آزاری در بوشهر مطلع شدیم، اقدامات خودمان را انجام دادیم و دادستان هم فعالانه در موضوع واردشده و نیروی انتظامی هم واردشده است. خورشیدی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم پایان این ماجرا عبرتی برای کسانی باشد که از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده‌اند. مجرم یا مجرمین شناسایی می‌شوند و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر درباره آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده و اقدامات درمانی انجام‌شده برای این بیمار خردسال، ضمن اعلام تأسف و انزجار از اتفاقات رخ‌داده، اعلام کرد: به دنبال انتقال این کودک هفت‌ساله توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت.

با توجه به وجود زخم‌ها و آسیب‌های متعدد در سطح بدن خدمات ویژه ارتوپدی، عفونی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، جراحی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی، اکو، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن برای این بیمار انجام شد. در حال حاضر زخم‌های سطحی این کودک‌ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است. با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه داشته و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌شده است. دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی هزینه‌های درمانی این کودک را برعهده‌گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ادامه درمان تا بهبودی کامل صورت گرفته است که پس از اتمام دوره درمانی این کودک با تعامل سازمان بهزیستی ترخیص خواهد شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب