جستجو
رویداد ایران > خبرها > بی حجابی نشانه خودباختگی و تحقیر فرهنگی است

بی حجابی نشانه خودباختگی و تحقیر فرهنگی است

بی حجابی نشانه خودباختگی و تحقیر فرهنگی  است
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه گفت: بی حجابی در جامعه اسلامی، نشانه خودباختگی، تحقیر فرهنگی و تقلید از بیگانگان است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز جمعه افزود: متاسفانه برخی افراد غربزده بی حجابی را نشانه تمدن می نامند، در حالی که این امر نشان دهنده تحقیر فرهنگ جامعه است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در سفر به سایر شهرها و کشورهای خارجی حجاب را رعایت نکرده و بی حجابی می کنند که این حرکت در حقیقت تحقیر فرهنگ و تاریخ غنی کشورمان است.

وی با بیان اینکه حجاب دستوری اسلامی برای مردان و زنان است گفت: ایران اسلامی کشوری اسلامی، علوی و فاطمی بوده و پیشینه حجاب در کشورمان به پیش از اسلام برمی گردد.

وی با اشاره به سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضاخان اضافه کرد: در آن سال ها آتاتورک در ترکیه قانون لباس های متحدالشکل و آزادی حجاب را صادر کرده بود و این در حالی است که رضاخان استفاده از حجاب را ممنوع کرده بود.

امام جمعه مراغه با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ملت ایران اسلامی و کشورهای منطقه از عراق و سوریه تا لبنان و فلسطین یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و  شهید ابو مهدی المهندس را گرامی داشتند.

آیت الله پورمحمدی افزود: مردم ما نیز مردمی قدردان مجاهدت های شهدا بوده و در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خیل عظیمی از مردم سایر کشورها در زادگاه این شهید حضور داشتند.

وی با اشاره به ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ اضافه کرد: این حرکت مردن قم زمینه ساز شکل گیری قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و آذربایجان و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب