جستجو
رویداد ایران > خبرها > بازدید سفیر ایران در تاجیکستان از کتابخانه ملی دوشنبه

بازدید سفیر ایران در تاجیکستان از کتابخانه ملی دوشنبه

بازدید سفیر ایران در تاجیکستان از کتابخانه ملی دوشنبه
سفیر جمهوری اسلامی در تاجیکستان از کتابخانه ملی این کشور بازدید و درخصوص زمینه‌های توسعه همکاری با کتابخانه ملی ایران گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه، محمدتقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران از کتابخانه ملی تاجیکستان بازدید و با رئیس آن جمعه خان فیضعلی درمورد توسعه همکاری‌های بین کتابخانه‌های ملی دو کشور هم فرهنگ و هم زبان گفت و گو کرد.

سفیر ایران ضمن حضور در کتابخانه ملی تاجیکستان در ابتدا از تالارهای «مصور تاریخی»، «آثار خانه کتاب»، «کتاب‌های تازه نشر» و «کتاب جمهوری اسلامی ایران» بازدید کرد.

در این دیدار در مورد تاریخ مشترک دو کشور هم زبان و هم فرهنگ و زمینه‌های موجود جهت توسعه مناسبات علمی و فرهنگی و گسترش تعاملات و همکاری‌های میان کتابخانه‌های ملی ایران و تاجیکستان گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت.

صابری در این باره گفت:  جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و اقدام به افتتاح نخستین سفارت در «دوشنبه» کرد که حاکی از توجه خاص «تهران» به رشد و گسترش روابط با کشور دوست و برادر تاجیکستان است.

همچنین در ادامه این بازدید سفیر ایران و مدیر کتابخانه ملی تاجیکستان به زمینه‌های تحکیم مناسبات در عرصه‌های فرهنگی و امضای تفاهمنامه همکاری‌های بین کتابخانه ملی تاجیکستان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار، سفیر ایران در تاجیکستان ۲ جلد کتاب به کتابخانه ملی تاجیکستان تقدیم کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب