جستجو
رویداد ایران > خبرها > تاکید ایران و نخجوان برگسترش همکاری ها و رفع مشکلات بازرگانان

تاکید ایران و نخجوان برگسترش همکاری ها و رفع مشکلات بازرگانان

تاکید ایران و نخجوان برگسترش همکاری ها و رفع مشکلات بازرگانان
ایرنا – سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دیدار با آذر زینال اف معاون اول رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان آخرین وضعیت مناسبات فیمابین را بررسی و بر گسترش همکاری ها تاکید کرده‌اند.

  به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری کشورمان در نخجوان در این دیدار  راه‌های توسعه و نعمیق مناسبات فی‌مابین بررسی شده است.

  در این دیدار ضمن  اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد تداوم سواپ گاز طبیعی به جمهوری خودمختار نخجوان به موضوعات همچون حمل و نقل و ارتباطات بین دو طرف، همکاری روسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز همکاری نخجوان با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل اشاره و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه بعمل آید.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به برخی مشکلات موجود در فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی در این منطقه اشاره و خواستار رسیدگی به وضعیت و مشکلات آنان گردید که طرف نخجوانی اعلام داشت با دریافت اطلاعات تکمیلی اقدامات لازم در این زمینه را بعمل خواهد آورد.

  همکاری علمی و دانشگاهی و نیز تداوم صادرات دارو به نخجوان نیز از جمله موارد مطرح در این دیدار بود که طرفین خاطرنشان ساختند اقدامات لازم در این زمینه ها بعمل خواهند آورد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب