جستجو
رویداد ایران > خبرها > شلمچه گذرگاه ریلی برای ترانزیت کالا به بصره عراق شود

شلمچه گذرگاه ریلی برای ترانزیت کالا به بصره عراق شود

شلمچه گذرگاه ریلی برای ترانزیت کالا به بصره عراق شود
وزارت کشور در پیشنهادی به کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت، شلمچه را به عنوان مرز مجاز گمرکی ریلی برای ورود و خروج کالا و مسافر به بصره عراق تعیین کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به موجب تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی، اسکله ها، لنگرگاه‌ها، فرودگاه‌ها و راههای مجاز گمرکی برای ورود و خروج وسایل نقلیه و کالا و مسافر و هواپیماهای مشمول تشریفات گمرکی به پیشنهاد کارگروهی به مسئولیت وزارت کشور و با شرکت نمایندگان تام الاختیار گمرک ایران، وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تعیین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین براساس ماده (۴) قانون امور گذرنامه، ورود به کشور و یا خروج از آن فقط از نقاطی که بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران تعیین و آگهی خواهد شد، مجاز است.

وزارت کشور به همین منظور صرفاً با هدف‌گذاری تردد ریلی در استان خوزستان، پیشنهاد تعیین مرز مجاز در نقطه شلمچه ایران و بصره عراق به عنوان مرز مجاز گمرکی ریلی برای ورود و خروج کالا و مسافر به کشور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در دولت ارایه کرده است.

براساس این گزارش، پیشنهاد اشاره شده اکنون در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مراحل بررسی کارشناسی را سپری می‌کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب