جستجو
رویداد ایران > خبرها > بررسی بودجه نیروی انتظامی، روی میز کمیسیون امنیت ملی

بررسی بودجه نیروی انتظامی، روی میز کمیسیون امنیت ملی

بررسی بودجه نیروی انتظامی، روی میز کمیسیون امنیت ملی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه نیروی انتظامی در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: با توجه به پیچیده شدن شرایط کشور و حرفه‌ای شدن کار نیروی انتظامی این بودجه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی»  با تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: اعضای کمیسیون امروز میهمان فرمانده نیروی انتظامی و معاونان و فرماندهان این نیرو بودند و محور اصلی این جلسه در خصوص اعتبارات پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نیازهای نیروی انتظامی و حجم بالای ماموریت ها و وظایف این نیرو در حوزه تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، پلیس بین الملل و دژبان ناجا و هواناجا حدود ۴۳ هزار میلیاردی برای سال ۱۴۰۱ نیروی انتظامی در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

 وی اضافه کرد: البته باید این موضوع در مجلس بررسی شود و با توجه به پیچیده شدن شرایط کشور و حرفه ای شدن کار نیروی انتظامی این بودجه مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تصریح کرد: لازم است نیازهای مالی نیروی انتظامی به نوعی تامین شود تا این نیرو دغدغه ای در این حوزه نداشته باشد به ویژه اینکه پلیس امروز در دنیا استاندارد بالایی دارد و در حوزه نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه باید نیروی انتظامی در بخش آموزش‌ها، رفاه و توجه به نیروی انسانی از شرایط مطلوبی برخوردار باشد، اضافه کرد: دستیابی به این هدف در گرو تامین منابع مالی بیشتری است و با بودجه ای که پیش‌بینی شده امکان پذیر نیست و شاید در نهایت با این بودجه بتوان وضعیت موجود را حفظ کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این جلسه نیز برخی از انتقادات و نکات اصلاحی در خصوص عملکرد نیروی انقلابی و خدمتگزار انتظامی در فضایی دوستانه مطرح شد و فرماندهان نیروی انتظامی نیز به این نکات توجه کرده و ابراز امیدواری شد که همه موارد مطرح شده مورد توجه قرار گرفته تا به اصلاح بیشتر این نیرو منجر شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب