جستجو
رویداد ایران > استان ها > قم > بازارچه صنایع‌دستی باید در قم ایجاد شود

بازارچه صنایع‌دستی باید در قم ایجاد شود

بازارچه صنایع‌دستی باید در قم ایجاد شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم نبود بازارچه صنایع‌دستی را حلقه گمشده این صنعت دانست و گفت: بازارچه عرضه صنایع‌دستی باید در شهر قم ایجادشده و ظرفیت‌های ناشناخته این صنعت به‌درستی در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود.
عبدالله جلالی در گفت و گو با خبرنگار رویداد ایران از قم: صنایع‌دستی از نظر منابع مالی اعتبارات اندکی برای تولید نیاز دارد درحالی‌که ارزش‌افزوده قابل‌توجهی به همراه دارد و از این نظر حائز اهمیت زیادی است.
  وی اضافه کرد: توسعه و رونق صنایع‌دستی در وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و در سال رونق تولید از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید توجه لازم به این بخش صورت بگیرد.
   وی افزود: تاکنون توجه درخوری به ظرفیت‌های قم در زمینه صنایع‌دستی صورت نگرفته است، برای معرفی صنعت و هنر صنایع‌دستی شاهد هیچ‌گونه تحرکی در این شهر نیستیم.
   جلالی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ساماندهی ورودی اصلی شهر قم از راهبردهای اصلی شورای شهر در سال ۹۸ است، عملیات ساماندهی ورودی جعفریه در مراحل پایانی خود قرار داشته و به‌زودی بهسازی می‌شود.
   استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
   وی با اشاره به مشکلات بوستان جوان نیز تاکید کرد: ساماندهی این مکان تفریحی در دستور کار شورای شهر قرار گرفته و برای تقویت آن به دنبال جذب سرمایه‌گذاران هستیم، ظرفیت بوستان جوان هنوز به‌درستی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.
   جلالی اضافه کرد: پیشرفت شهربازی الغدیر قم نیز وضعیت مطلوبی داشته و انتظار می‌رود تمام وسایل بازی این مکان در اسرع وقت در آن نصب‌شده و بعد از اجرای شهرداری به تعهدات خود در زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب