جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاشت گونه‌های گیاهی مختص شرایط خشکسالی در فضای سبز ضرورت دارد

کاشت گونه‌های گیاهی مختص شرایط خشکسالی در فضای سبز ضرورت دارد

کاشت گونه‌های گیاهی مختص شرایط خشکسالی در فضای سبز ضرورت دارد
شهردار شهرکرد با اشاره به مسئله خشکسالی، گفت: باید منابع آبی مدیریت شوند، برای این موضوع به کاشت گونه‌های گیاهی مختص شهر شهرکرد دقت و از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی در بازدید از نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، اظهارداشت: همه‌ساله شهرداری هزینه بسیار زیادی جهت خریداری گل و گیاه پرداخت می‌کند که می‌طلبد با توجه به پشتکار کارکنان فضای سبز شهرداری در این زمینه خودکفا شویم.

وی با اشاره به لزوم مدیریت آب، افزود: چندسالی است پدیده خشکسالی مطرح شده است، بنابراین باید منابع آبی مدیریت شوند، برای این موضوع به کاشت گونه‌های گیاهی مختص شهر شهرکرد دقت و از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

شهردار شهرکرد توسعه عدالت‌محور فضای سبز در تمام شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی به نقشه نگاه می‌کنیم، باید تمامی مناطق به‌صورت یکسان دارای فضای سبز باشند و خدمات یکپارچه تقسیم شده باشد.

وی در بازدید از پایانه مسافربری غرب شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند باید بتوانند در اکثر نقاط پرترافیک شهر با خیالی آسوده و بدون هدر رفتن وقت به سفر خود بپردازند.

جاپلقی ادامه داد: توسعه پایانه‌های مسافربری در شهرکرد یکی دیگر از اولویت‌های این مجموعه است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

شهردار شهرکرد در ادامه بازدید از میدان جدید میوه و تره‌بار بیان کرد: بنابر رویکرد مدیریت شهری در توسعه سرانه‌های خدماتی محلات و تسهیل دسترسی شهروندان به امکانات و کاهش سفرهای شهری، افزایش بازارهای میوه و تره‌بار در دستور کار قرار گرفته است.



جاپلقی ادامه داد: سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی به منظور دسترسی آسان عموم شهروندان ازجمله افرادی که دارای معلولیت هستند، در نظر دارد در تمامی محله‌ها بازار میوه و تره بار احداث کند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب