جستجو
رویداد ایران > خبرها > تاکید بر گسترش روابط ایران و عراق در زمینه اقتصادی و تجاری

تاکید بر گسترش روابط ایران و عراق در زمینه اقتصادی و تجاری

تاکید بر گسترش روابط ایران و عراق در زمینه اقتصادی و تجاری
وزیرامور خارجه عراق با بیان این که سفر به ایران فرصت خوبی برای گفتگو درباره منطقه و اوضاع امنیتی عراق است، گفت: در دیدارهای انجام شده بر گسترش روابط بین ایران و عراق به خصوص در رابطه با مسائل اقتصادی و تجاری تاکید کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین فواد عصر پنجشنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: امروز افتخار دیدار با رئیس جمهور سید ابراهیم رییسی را داشتیم. همچنین دیدارهای متعددی با مسئولین ایرانی در همه زمینه‌ها داشتیم. در نشست امروز بر گسترش روابط بین ایران و عراق به خصوص در رابطه با مسائل اقتصادی و تجاری تاکید کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با پروژه‌های مختلفی که مرتبط با روابط دو جانبه بود صحبت کردیم. این فرصت خوبی بود که در رابطه با منطقه و به خصوص اوضاع امنیتی در عراق که مرتبط با منطقه است، صحبت کنیم؛ همچنان که اوضاع امنیتی ایران هم با منطقه در ارتباط است.

وزیر امورخارجه عراق گفت: در رابطه با روابط ایران و آذربایجان و سفر اخیر وزیر خارجه ایران به پاکستان و گفتگوهایی که در رابطه با اوضاع افغانستان و تحولاتی که در آن کشور صورت گرفته، صحبت کردیم. همچنین در رابطه با روابط عراق و آمریکا و توافقی که برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق هم صحبت کردیم.

فواد افزود: در رابطه با گفتگوهای هسته‌ای ایران صحبت کردیم و امیدواریم که در آینده نیز این گفتگوها بین ایران و کشورهای ۴+۱ ادامه داشته باشد. همچنین درباره رابطه ایران و آمریکا در آینده صحبت کردیم.

وی ادامه داد: برای ما روابط ایران با کشورهای همسایه عراق مهم است. کشور عراق نقش مهمی در حمایت از گفتگوهای بین عربستان و ایران داشت. امیدواریم که دور پنجم مذاکرات بین دو طرف صورت گیرد.

وزیر امورخارجه عراق گفت: اینجا هستیم تا بر روابط بین دو کشور از لحاظ تاریخی، دینی، فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه عراق که امروز در صدر هیاتی وارد تهران شده است، در محل وزارت خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب