جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت مرغ در همدان به کمتر از حد مصوب رسید

قیمت مرغ در همدان به کمتر از حد مصوب رسید

قیمت مرغ در همدان به کمتر از حد مصوب رسید
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: قیمت هر کیلو مرغ در بازار از ۳۱ هزار به ۲۷ هزار تومان کاهش یافته است.

جواد عاشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا و افزایش تقاضای خرید مرغ، این کالا به صورت فراوان در بازار عرضه شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلو مرغ 31 هزار تومان تعیین و اعلام شده است، تصریح کرد: شرایط مطلوب عرضه مرغ در بازار سبب ارزانی 4 هزار تومانی این کالای پر مصرف شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه روزانه 50 تا 60 تن مرغ در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: وضعیت جوجه‌ریزی‌ها خوب است و تا چند ماه آینده نگرانی کمبود مرغ وجود ندارد.

عاشوری با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده در مرغداری‌ها 17 هزار و 300 تومان است، گفت: اما به نرخ کمتر از مصوب فروخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نوع برند و برچسب مرغ هیچ تاثیری در افزایش قیمت آن ندارد، تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی و تخلف واحدهای صنفی برخورد قانونی انجام می‌‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از ایجاد ثبات در بازار تخم‌مرغ خبر داد و گفت: نرخ مصوب هر کیلو تخم‌مرغ 22 هزار و 500 تومان است اما بخاطر افزایش عرضه نسبت به تقاضا قیمت آن به 19 هزار و 500 تومان هم رسیده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه عرضه مرغ و تخم‌مرغ وجود ندارد اظهار داشت: همه واحدهای خرده‌فروشی موظف به فروش تخم مرغ به صورت کیلویی هستند.



وی با بیان اینکه ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ برای مشتری ادامه دارد، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خرد کرد مرغ ممنوع اعلام شده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب