جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نسبت دادن ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در مدرسه بی‌انصافی است

نسبت دادن ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در مدرسه بی‌انصافی است

نسبت دادن ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در مدرسه بی‌انصافی است
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اینکه دانش‌آموزان مبتلا به کرونا می‌شوند دلیل بر ابتلای آنها در مدرسه نیست و بی‌انصافی است که این اتفاق را به مدرسه نسبت دهیم، دانش‌آموزان همه جا حضور پیدا می‌کنند و خطر ابتلاء به ویروس کرونا وجود دارد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، اظهار کرد: این خبر از طریق ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام شده و مورد تأئید آموزش و پرورش نیست که ابتلای این تعداد دانش‌آموزان به ویروس کووید ۱۹ در محیط مدرسه اتفاق افتاده باشد.

مدرسه بهداشتی‌ترین مکان برای حضور دانش‌آموزان

وی افزود: گفتن اعداد عجیب و غریب برای ترساندن مردم اصولی نیست، مدرسه امن‌ترین و بهداشتی‌ترین مکان برای حضور دانش‌آموزان است، مدیران مدارس با پر کردن فرم خوداظهاری و اعلام شرایط مناسب و رعایت پروتکل‌ها اقدام به بازگشایی مدارس کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: احتمال دارد دانش‌آموزان در هر محیطی به ویروس کرونا مبتلا شوند و نمی‌توان این اتفاق را به بودن آنها در محیط مدرسه نسبت داد، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت فاصله اجتماعی بوده و سلامت آنها اولویت اصلی آموزش و پرورش است.

امیرپور تصریح کرد: اگر در مدرسه‌ای حتی یک دانش‌آموز علائم سرماخوردگی داشته باشد به والدین اطلاع‌رسانی شده و باید از مدرسه خارج شود و اگر در کلاس درس با علائم بیماری حضور داشته و بعد معلم متوجه شود همان کلاس درس حضوری به مدت دو هفته تعطیل شده و آموزش‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان در همه مکان‌ها حضور دارند / خطر ابتلاء به ویروس

وی ادامه داد: اینکه دانش‌آموزان مبتلا به کرونا می‌شوند دلیل بر ابتلای آنها در مدرسه نیست و بی‌انصافی است که اتفاق را به مدرسه نسبت دهیم، به دلیل اینکه دانش‌آموزان همه جا حضور دارند و خطر ابتلاء به ویروس کرونا وجود دارد و با قاطعیت نمی‌توان اعلام کرد ساعت‌هایی که به مدرسه آمدند به کرونا مبتلا شدند و خبر ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا در کلاس‌های حضوری مدارس صحت ندارد و مورد تأئید نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اعلام شده که تعدادی از مدارس کاشان تذکر کتبی گرفته‌اند تذکر باید بجا و امکان پذیر باشد، تذکر را به هر دلیلی می‌توان داد برای مثال باید تهویه کلاس اصلاح شود و اینکه گفته شده پنکه سقفی برای تهویه هوا نصب شود اصلاً این کار خطرناک بوده و اصولی نیست.

امیرپور اظهار کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی از مدارس بازدید حضوری داشته باشد و در صورت لزوم تذکرهای لازم را برای رعایت بهینه موازین بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان به مدارس اعلام کند.

معلمان با دانش‌آموزان بیمار تعارف ندارند / واکسیناسیون سیار ۲۳ هزار دانش‌آموز

وی اضافه کرد: در طرح «شهدای سلامت» واکسیناسیون سیار در مدارس به صورت محله محور دنبال شده است و مدیران مدارس با والدین برای واکسینه کردن دانش‌آموزان در ارتباط بودند و همکاران فرهنگی در مدرسه در کنار نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر شدند و در طرح سیار واکسیناسیون حدود ۲۳ هزار نفر دانش‌آموز مدرسه به مدرسه شناسایی شده و واکسینه شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر ابتلاء به کرونا ۲۰۰ دانش‌آموز در کلاس درس بود باید بین همکاران فرهنگی و معلمان هم شیوع پیدا می‌کرد، والدین بدانند سلامت معلمان و فرهنگیان در مدارس مهم است، بحث ایزوله کردن دانش‌آموز بیمار و جدا کردن او از بقیه دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم.

امیرپور اظهار کرد: معلمان با دیدن هر نوع علائم بیماری دانش‌آموزان با آنها تعارف ندارند و دانش‌آموز بیمار را وادار به خروج از مدرسه کرده و باید به صورت مجازی درس بخواند و در صورت لزوم تعطیلی کلاس به مدت دو هفته انجام می‌شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب