جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعمال قانون ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

اعمال قانون ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

اعمال قانون ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار خودروی دودزا و ۲۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در سال جاری اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جریمه خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی برابر قانون ۵۲ هزار تومان و وسایل نقلیه دودزا ۴۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت تردد در سطح شهر جریمه می‌شوند، افزود: وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی ندارند در محدوده کلانشهر اصفهان توسط دوربین‌ها رصد می‌شوند و همکاران راهور به صورت دستی اعمال قانون نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اعمال قانون می‌شوند اما ممکن است پیامک آن را با تأخیر دریافت کنند، ابراز داشت: جرایم رانندگی در برخی تخلفات بازدارندگی لازم را ندارند، خودروهای دودزا توسط همکاران راهور فک پلاک می‌شوند و پلاک تعمیری دریافت می‌کنند که تنها مجاز به تردد بین محل فک پلاک تا تعمیرگاه هستند و اجازه تردد در سایر معابر شهری ندارند.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند همکاری شهروندان است، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از خودروهایی که در محدوده طرح زوج و فرد تردد می‌کنند، خودروهای غیر مجاز هستند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه طرح زوج و فرد با هدف تسهیل آمد و شد و کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم مالکان خودروهای دودزا برای کاهش آلودگی هوا، که این روزها سلامت همه ی شهروندان را تهدید می‌کند قبل از برخورد پلیس خودشان نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب