hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یک شربتِ "ضد افسردگی" برای روزهای گرم تابستان!

یک شربتِ "ضد افسردگی" برای روزهای گرم تابستان!

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شربت عسل و زعفران به عنوان یک شربت پرخاصیت برای روزهای گرم تابستان یاد کرد.
لاله مظفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش مصرف نوشیدنی های خنک در فصل گرما، گفت: یکی از این نوشیدنی های خنک که علاوه بر کاهش حرارت و رفع تشنگی می تواند خواص مفیدی برای بدن داشته باشند، شربت زعفران و عسل است.
وی افزود: وجود زعفران و عسل در این شربت موجب شده مصرف آن با خواص بسیاری از جمله رفع افسردگی برای افراد همراه باشد.
مظفری از زعفران به عنوان یک ماده دارویی یاد کرد و افزود: خواص ضد افسردگی این ماده خوراکی شناخته شده است و حتی در موارد افسردگی خفیف و متوسط، زعفران می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی داروهای ضد افسردگی باشد.
این کارشناس نظارت بر مواد غذایی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه 30 میلی گرم زعفران به مدت شش هفته در افرادی که مبتلا به افسردگی هستند می تواند به میزان چشمگیری موجب کاهش علائم افسردگی در آنها شود.
وی افزود: مصرف زعفران همچنین در کاهش احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی و آلزایمر نیز موثر است.
مظفری به تاثیرات زعفران در کاهش میزان التهاب هم اشاره کرد وافزود: هرچه میزان التهاب در بدن بالا باشد، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی زیاد است، بنابراین مصرف زعفران بویژه در افراد چاق که فاکتورهای التهابی در آنها بالاست می تواند موجب کاهش التهاب شده و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را هم کاهش دهد.
این کارشناس نظارت بر مواد غذایی هشدار داد: افراد به میزان 1.5 گرم در روز مجاز به مصرف زعفران هستند و استفاده از مقادیر بالای این گیاه دارویی می تواند سمی و حتی کُشنده باشد.
مظفری در ادامه به خواص عسل هم اشاره کرد وافزود: عسل هم یکی از خوراکی های مقوی است که در قرآن کریم هم به مصرف آن سفارش بسیار شده و از پنج هزار سال پیش تاکنون نیز به عنوان ماده دارویی کاربرد داشته است.
وی افزود: عسل هم خاصیت ضدسرطانی بالایی داشته و غنی از انواع مواد معدنی است.
این کارشناس نظارت بر مواد غذایی به فواید عسل در درمان دردهای گوارشی اشاره کرد وافزود: این خوراکی در زمینه رفع سوء هاضمه و دردهای معده بسیار پرکاربرد است.
مظفری اظهار کرد: در مجموع مصرف شربت زعفران و عسل در فصل گرما میتواند ضمن کاهش حرارت بدن، فواید بسیاری به همراه داشته و به عنوان یک نوشیدنی ضد افسردگی و خنک در این روزهای گرم به کار آید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد