hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مقام مشورتی ۷۹ تشکل مردم نهاد ایران در سازمان ملل

معاون امور مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد:

مقام مشورتی ۷۹ تشکل مردم نهاد ایران در سازمان ملل

معاون امور مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۱۱ هزار تشکل مردم نهاد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۷۹ تشکل دارای مقام مشورتی نزد سازمان ملل متحد هستند.

محسن ولیئی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه کوچک‌سازی دولت و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در جهت تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات‌دهی و خصوصی‌سازی با جدیت در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: بالغ بر ۱۱ هزار سمن در اقصی نقاط کشور با مجوز وزارت کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۹ تشکل از جمهوری اسلامی ایران، دارای مقام مشورتی نزد سازمان ملل متحد هستند، ادامه داد: این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... با کمیسیون‌های مختلف این سازمان در ارتباط هستند.

معاون امور مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه در استان گلستان حدود ۲۰۰ تشکل مردم نهاد در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم حمایت بسیار بالایی از تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها شده و سرعت صدور مجوز و پروانه برای فعالیت تشکل‌ها به نصف کاهش یافته است.

 ولیئی با تاکید بر اینکه استان گلستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌شمار ولی دارای محدودیت‌ها بوده، اضافه کرد: برای اینکه محدودیت‌ها مرتفع شود، باید همتی دسته‌جمعی ایجاد شود که با مدیریت استاندار پیگیر گلستان قطعاً محقق شدنی است.

وی از تدوین طرح ملی مشارکت اجتماعی در وزارت کشور خبر داد و تصریح کرد: هر فردی در کشور در حوزه مشارکت‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند عضو شده و پس از رتبه‌بندی نیز آموز‌ش‌های لازم را دیده و سپس فعالیت می‌کنند.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد