hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > چه كسي جاي زيزو را مي‌گيرد؟

چه كسي جاي زيزو را مي‌گيرد؟

پنج روز بعد از قهرماني در كي‌يف، زيدان اعلام كرد مي‌خواهد از سمتش در مادريد كناره‌گيري كند؛ خبري كه همه هواداران اين تيم و حتي شخص رييس باشگاه را شوك‌زده كرد. 

پنج روز بعد از قهرماني در كي‌يف، زيدان اعلام كرد مي‌خواهد از سمتش در مادريد كناره‌گيري كند؛ خبري كه همه هواداران اين تيم و حتي شخص رييس باشگاه را شوك‌زده كرد. فلورنتينو پرز گفته بود آرزو دارد زيدان را براي هميشه در كنار تيم خود داشته باشد و ابراز اميدواري كرده اين سرمربي ۴۵ ساله در آينده به مادريد بازگردد. اما اكنون پرز كار دشوار انتخاب يك سرمربي به جاي زيدان را در پيش خواهد داشت. خودش در روز پنجشنبه و دركنفرانسي بعد از استعفاي زيدان گفت: «هنوز با هيچكس مذاكره نكرديم چون قرار نبود با كسي مذاكره كنيم. » با اين همه از همان پنجشنبه گمانه‌زني‌ها درباره جانشين مرد فرانسوي شروع شده و شانس چهار گزينه براي نشستن روي نيمكت رئال بيشتر به نظر مي‌رسد.

 

١- آنتونيو كونته

آنتونيو كونته روزهاي پاياني حضور خود در چلسي را پشت سر مي‌گذارد. در حقيقت بعد از شكست در اولين بازي فصل ١٨-٢٠١٧ ليگ برتر مقابل برنلي مشخص بود كه كونته رفتني است. هر زمان خبر خروج كونته رسما اعلام شود، او مي‌تواند با سري بالا لندن را ترك كند. او در دو فصل حضور در چلسي يك ليگ برتر و يك جام حذفي را بالاي سر برد. مزيت كونته براي رئال آن است كه اين تيم نيازي به پرداخت غرامت براي آزادسازي كونته نخواهد داشت.

ركورد او در كسب سه عنوان متوالي سري آ به همراه يوونتوس قطعا مورد توجه رئالي خواهد بود كه به دنبال پايان سلطه بارسلونا بر لاليگاست. اما به نظر مشكل در اروپاست. كونته هيچ تيمي را فراتر از مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت‌ها نبرده و اين براي باشگاهي كه عمده اعتبارش را مديون اين رقابت‌هاست، خوشايند نخواهد بود.

شانس: ۶ از ۱۰

 

٢- گوتي

دو سال و نيم قبل، سپردن هدايت تيم بزرگسالان به مربي تيم جوانان قطعا اولويت مادريدي‌ها نبود اما زيدان تمامي اين ذهنيت‌هاي منفي را از بين برد. گوتي كه در دوران بازي در جمع كهكشاني‌ها ۵ لاليگا و ۳ ليگ قهرمانان را فتح كرده بود، آرام آرام براي خود به عنوان يك مربي در حال اندوختن اعتبار است. او تيم جوانان را به دوگانه كوپا‌دل‌ري و جام قهرمانان و تيمش را به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان يوفا رساند. گوتي در ماه آوريل اعلام كرده بود از اين پست كنار مي‌رود چرا كه به دنبال چالش و هيجان جديدي است. اوپس از آن به مربيگري در كاستيالينك پرداخته؛ تيمي كه پيش از اين تحت هدايت سانتي سولاري، هم‌تيمي سابقش بود. اما شايد پرز دست به قمار زده و پيشنهاد نيمكت تيم بزرگسالان را به وي دهد.

شانس: ۸ از ۱۰

 

٣- مائوريسيو پوچتينو

پوچتينو مدت‌هاست كه به نيمكت مادريد لينك مي‌شود. او در ابتداي سال جاري ميلادي قرارداد ۵ ساله جديدي با تاتنهام به امضا رساند و به نظر آماده است لندني‌ها را در اولين فصل حضورشان در استاديوم جديد هدايت كند. اما نبايد غافل شد كه هر پيشنهادي از سوي مادريد نگاه پوچتينو را به آن سو متمايل خواهد كرد. هزينه سنگين جدا كردن پوچ از تاتنهام شايد موجب منصرف شدن پرز شود اما در توانايي‌هاي وي كوچك‌ترين ترديدي وجود ندارد. او اسپرز را به تيمي پويا و تهاجمي تبديل كرده كه چند فصلي است بزرگان جزيره را به چالش مي‌كشد و در اين فصل از ليگ قهرمانان، پيروزي درخشان ۳-۱ مقابل رئال را در ورزشگاه ومبلي به ثبت رساند. تعلق خاطر او به اسپانيول، احتمالا رفتن وي به بارسلونا را به پايين‌ترين حد ممكن مي‌رساند و شايد انگيزه وي براي شكست رقيب ديرينه در قامت سرمربي رئال، دو چندان باشد.

شانس: ۴ از ۱۰

 

٤- آرسن ونگر

يكي ديگر از مربيان آزاد در بازار آرسن ونگر است كه اذعان كرده به علت تعهدش به آرسنال، چندين بار پيشنهاد رئالي‌ها را در گذشته رد كرده است. دوران ۲۲ ساله ونگر در لندن چندي پيش به پايان رسيد و اين سرمربي ۶۸ ساله گفته بود مشتاق تجربه يك چالش تازه است. مشخصا در فوتبال باشگاهي چالشي بزرگ‌تر از رئال مادريد وجود نخواهد داشت. او به دنبال چالشي در اروپاست؛ جامي كه در آرسنال هرگز نتوانست تصاحب كند. همچنين براي او كه از سال ۲۰۰۴ نتوانسته قهرماني ليگ را تجربه كند، لاليگا مي‌تواند هيجان‌انگيز باشد. او همواره از سوي بازيكنانش به حاطر تسلط بر رختكن مورد احترام بوده و سبك فوتبالش هميشه چشم‌نواز بوده است. افزون بر اينها او مي‌تواند در رئال مادريد برخلاف گذشته پول خرج كند.

شانس: ۸ از 10

منبع : اعتماد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد