hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اثرات مثبت و سازنده پروژه های آبخیزداری در دشت جوین

اثرات مثبت و سازنده پروژه های آبخیزداری در دشت جوین

اثرات مثبت و سازنده پروژه های آبخیزداری در دشت جوین در زندگی مردم ملموس است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمدرضا بهروزی فر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین با بیان این خبر گفت:آب مایه حیات ، خاک بستر حیات و آبخیزداری ضامن حفاظت آب و خاک و توسعه روستایی می باشد.
وی که به اتفاق تنی چند از مسئولین شهرستان جوین در روستای بید از عملکرد پروژه بند خاکی اجرا شده آبخیزداری بازدید نمود گفت: پروژه بند خاکی روستای بید در حوزه آبخیز 2700 هکتاری جلگه جوین واقع شده و حجم مخزن آن بیش از 104 هزار متر مکعب است این پروژه کمک شایانی به جمع آوری روانابها و سیلاب های این دشت می کند و اثرات سازنده آن را می توان در 3 قنات و 6 چاه کشاورزی پایین دست روستای بید، یحی آباد ، شمس آباد برغمد مشاهده کرد.
بهروزی فر خاطر نشان کرد دشت جوین از جمله حاصلخیزترین مناطق کشاورزی استان بوده و موقعیت جغرافیایی اقلیم مناسب و نوع خاک منطقه بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه کشاورزی و صنایع وابسته و نهایتا اشتغال مولد ایجاد می کند.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و افت آب های زیر زمینی گفت: هر جا پروژه آبخیزداری اجرا شده عملکرد مثبت و سازنده آن در افزایش آب های زیر زمینی به اثبات رسیده و کشاورزی آن منطقه احیاء شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین افزود: اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری از جمله بند خاکی روستای بید زمانی دو چندان است زیرا بیش از 3500 نفر جمعیت این چهار روستا با داشتن 4 هزار رأس دام سبک در این دشت حاصلخیز به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد