hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا در استان فارس؛ مردم چرخه واکسیناسیون را کامل کنند

آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا در استان فارس؛ مردم چرخه واکسیناسیون را کامل کنند

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیش‌بینی و آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا در فارس خبر دادند.
 براساس آخرین وضعیت ثبت شده درباره شهرستان‌ها و استان‌های کشور استان فارس در وضعیت کم خطر قرار گرفته است. بر این اساس هیچ یک از شهرها و شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.
بر اساس آخرین تغییرات نقشه شهرستان‌های استهبان، جهرم، خفر، ممسنی و بخشی از رستم در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گراش، خنج، لامرد، فراشبند، مهر و بخشی از کازرون در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.
ثبات در این روند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل چرخه واکسیناسیون از موضوعات مورد تاکید متولیان بهداشت است. با این حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیش‌بینی و آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا در فارس خبر دادند.
سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید-19 در دانشگاه این موضوع را مطرح کرد و به وضعیت شهرستان ممسنی گریزی زد. به گفته وی وضعیت قرمز و روند افزایشی ابتلای افراد در شهرستان ممسنی نگران‌کننده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از اعزام تیم ارزیاب معاونت درمان دانشگاه برای بررسی این روند خبر داد و شناسایی خوشه‌های بیماری در استان و پیشگیری از گسترش این خوشه‌ها را از برنامه‌های موفق برای کنترل بیماری دانست.
به گفته حسینی مداخله به موقع تیم‌های سلامت برای مهار همه‌گیری پس از مرحله شناسایی یک ضرورت در پیشبرد بهتر برنامه‌های عملیاتی است تا از مواجهه با موج‌های جدید بیماری جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمارها گفت: سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها به‌ویژه در افراد سنین پایین بیشترین آمارهای ابتلا را به خود اختصاص داده است.
حسینی با اشاره به قدرت سرایت‌پذیری و انتشار بالای کرونا از مردم خواست تا برای حفظ جان خود و اطرافیان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و در واکسیناسیون علیه کرونا مشارکت داشته باشند.
در همین راستا عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آماری از واکسیناسیون ارائه کرد. به گفته وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا تاکنون پنج میلیون و 747 هزار و 55 دُز بوده است که از این تعداد سه میلیون و 116 هزار و 389 دُز نوبت اول و دو میلیون و 630 هزار و 666 دُز نوبت دوم واکسن بوده است.
وی با اشاره به دیگر آمارهای مربوط به کرونا در 24 ساعت گذشته از مراجعه هزار و 243 نفر دارای علائم کووید 19 در مراکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان خبر داد.
همتی نیز از مردم خواست تا با توجه به اینکه واکسن به تنهایی موجب شکسته شدن زنجیره انتقال این بیماری نمی‌شود، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کرده و افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد