hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برپایی 7 کارگاه آموزشی ترویجی در شهرستان جغتای

برپایی 7 کارگاه آموزشی ترویجی در شهرستان جغتای

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7 کارگاه آموزشی ترویجی در منابع طبیعی شهرستان جغتای برگزار شده است.
مشهد پایگاه خبری رویداد امروز-علی دستورانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای با اعلام این خبر گفت: هدف از برپایی کارگاه های آموزشی ترویجی ویژه ساکنین در حوزه ها و جوامع محلی آشنایی بیشتر آنان با اهمیت حفظ و حراست از اراضی ملی و نحوه بهره برداری اصولی از جنگل ، مرتع و بیابان با شیوه های نوین می باشد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7 کارگاه آموزشی ترویجی با حضور بیش از 200 نفر فراگیر برگزار شده که فراگیران در این کارگاه ها با نحوه تهیه اجرای طرح های مرتعداری ، استفاده چندمنظوره از مراتع ، اطفاء حریق و شیوه های پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگلها، تعادل دام و مرتع و جلب مشارکت مردم در اجرا و نگهداری از پروژه های اجرا شده آشنا شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جغتای اضافه کرد: یکی از اهداف مهم برپایی کارگاه های اموزشی ترویجی جهت بهره برداران ، دامداران و جوامع محلی آگاهی بخشی و ارتقاء سطح توانمندی آنان برای حفظ و مراقبت از عرصه های منابع طبییعی و بهره برداری اصولی از عرصه هاست.
وی یادآور شد این آموزش ها در واقع نوعی سرمایه گذاری برای ساکنین محلی محسوب می شود که بتوانند در فرایند حفظ و توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی سطح درآمدهای اقتصادی خود را ارتقاء بخشند.
دستورانی اضافه کرد از 175 هزار هکتار مساحت شهرستان جغتای بیش از 133 هزار هکتار آن اراضی ملی و موات بوده که از این میزان نیز 110 هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد.
لذا برپایی کارگاه های آموزشی ترویجی برای استفاده مطلوب و مؤثر از مراتع شهرستان یک نیاز عمومی تلقی می شود
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد