hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاکنون بیش از ۳۱۲هزار هکتار مراتع شهرستان رشتخوار ممیزی شده است

تاکنون بیش از ۳۱۲هزار هکتار مراتع شهرستان رشتخوار ممیزی شده است

بیش از 312 هزار هکتار از اراضی مرتعی شهرستان رشتخوار ممیزی شده است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حسین عبداله زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار که به همراه گروه ممیزی مرتع در جمع اهالی روستای بازه عاشقان و خانیق حضور یافته بود با بیان این خبر گفت : بطور کلی ممیزی مراتع که در راستای پیشبرد مدیریت مرتع و صیانت از پوشش گیاهی اجرا می‌شود میتواند نقش موثری در تامین درآمد و اشتغال جامعه روستایی و همچنین کمک به تامین امنیت غذایی جامعه نقش ایفاء نماید.
وی خاطر نشان کرد با اجرای طرح ممیزی مراتع ضمن ممانعت از ورود دام غیر مجاز به مراتع امکان کاهش فشار دام بر مرتع فراهم می گردد و به مرتع فرصت داده می شود تا با بازیابی خود، پوشش گیاهی مناسبی را جهت تعلیف دام بوجود آورد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار اضافه کرد آموزش دامداران و بهره بردارن محلی برای صیانت از پوشش گیاهی مراتع و حفظ و حراست از مراتع و اراضی ملی از جمله مواردی است که همواره در الویت برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد تلاش می کنیم تا با اقدامات لازم جهت انجام ممیزی در باقیمانده مراتع شهرستان تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد