hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تأسیس تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد

تأسیس تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد

تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد تأسیس شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد با اعلام این خبر گفت: تعاونی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری با موضوع حفظ ، احیاء اصلاح ، بهره برداری و فعالیت در حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری ، مرتعداری و بیابان زدایی ، کشاورزی ، جنگلکاری ، زراعت چوب ، گیاهان دارویی ، پرورش دام و حشرات مفید تأسیس شد.
وی افزود: این تعاونی در حال حاضر دارای 40 عضو بوده و سرمایه اولیه آن نیز بالغ بر 400 میلیون ریال است که بتدریج افزایش می یابد.
در آیین تأسیس این تعاونی که سید حسین حسین کیا رئیس اداره ترویج آموزش و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی حضور داشت طی گفتگوی کوتاهی به خبرنگار ما گفت: این تعاونی با حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، اداره تعاون  جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد و با هدف ترویج ، تحکیم، مشارکت ، همکاری ، تأمین نیازهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی اعضاء و در راستای کمک به تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد با تشکیل این تعاونی و افزایش مشارکت پذیری شاهد ارتقاء سطح زندگی و معیشت اعضاء و جلوگیری از مهاجرت و در نهایت فعالیت در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی خواهیم بود.
وی افزود برای تحقق اهداف مورد نظر سه گروه شامل بهره برداران کشاورزی و منابع طبیعی ، فارغ التحصیلان رشته های منابع طبیعی، رشته های مرتبط و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی به عضویت این تعاونی ها در می آیند.
حسینی کیا یادآور شد انتظار می رود با انسجام جوامع محلی و مردم روستاها شاهد مشارکت عمومی در برنامه های پیش بینی شده این تعاونی در سطح شهرستان باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد