hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماسک چقدر خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؟

ماسک چقدر خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ماسک ۵۳ درصد خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.
ایسنا نوشت: نتایج یک بررسی بین المللی نشان می‌دهد: استفاده از ماسک میتواند تا ۵۳ درصد خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش دهد.
در این بررسی آمده است: استفاده از ماسک تنها اقدام بهداشت عمومی موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ است که میزان ابتلا را تا ۵۳ درصد کاهش می‌دهد.
واکسیناسیون روشی موثر و ایمن است و به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند. اما تمامی واکسن‌ها مصونیت ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کنند، همچنین در بیشتر کشور‌ها تمامی افراد در برابر بیماری واکسینه نمی‌شوند و هنوز مشخص نیست آیا واکسن از انتقال سویه‌های در حال ظهور کروناویروس پیشگیری خواهد کرد.
اکنون نتایج یک بررسی سیستماتیک و تحلیل مداخلات غیردارویی نشان داده که استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها همگی اقدامات موثری برای مهار موارد ابتلا هستند و ماسک موثرترین روش است.
در این بررسی بین المللی آمده است: چندین روش حفاظت شخصی و دستورالعمل‌های اجتماعی از جمله شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ مرتبط است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، محققان اظهار داشتند که نتایج بدست آمده تاکید کننده تداوم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها در کنار واکسیناسیون است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد