hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی شیراز در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی شیراز در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی که پس از متروی شیراز بزرگترین پروژه این کلان‌شهر است در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 تحقق امیدآفرینی مدنظر مقام معظم رهبری در جامعه در کنار روحیه و رویه پیگیرانه و گام عملی جهت تسریع در عمران و آبادانی شیراز در اوج محدودیت‌ها و تامین منابع مالی در چارچوب سیاست‌ها و تدابیر اقتصاد شهری به عنوان ملزومات مهم در عرصه اداره کلانشهر شیراز مبنای گزارش تسنیم از عملکرد شهرداری شد.

شیراز، کارگاه عمرانی بزرگی که در آن پروژه‌ها فعالند

شهرراز، شیراز سرفراز این روزها و در بحبوحه تحریم‌ها و شیوع کرونا همچنان انگار کارگاهی بزرگ است که در آن کارگران مشغول کارند. مدیریت شهری تازه نفس با بازدیدهای مکرر و نظارت بر اجرای پروژه‌ها تلاش دارد ضمن توزیع عادلانه امکانات در تمام مناطق شهری به ویژه با اولویت مناطق محروم، به مردمی که در آپارتمان‌های 60 متری و یا درون خودروهای خود یا محیط کار حبس هستند یاری دهد تا دمی فراغتی حاصل کرده و بتوانند از فضاهای بیرونی و نشاط اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

اگر در یک دوره در مدیریت شهری شیراز بنا به نیاز آن روز و مقتضیات زمانه نگاه عمرانی و سازه‌ای بر شهر حاکم شده و در دوره‌ای دیگر شهر نیازمند هوایی تازه و نفسی نو بود و اهمیت به پیاده‌راه سازی در اولویت مدیران شهری قرار ‌گرفت، حالا شهردار شیراز همصدا با رئیس شورای اسلامی شهر در دوره ششم در همان ابتدای امر و در جلسه تودیع و معارفه، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دوره‌های قبل بر همدلی و استفاده از تجارب مدیران قبل تاکید دارد و اعتقاد و نگاه وی به نیروی انسانی متخصص، متعهد و خلاق به عنوان سرمایه و پشتوانه اصلی شهرداری در کنار استفاده از تجارب مدیران پیشین، نوید روزهای خوبی برای آینده شهرمان می‌دهد.

پروژه‌های شیراز زیر ذره بین خبرنگاران

آبان ماه امسال بود که با همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز شاهد کلنگ‌زنی عملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی جهت افزایش ظرفیت تردد خودروها روی این پل رودخانه‌ای بودیم و همزمان کلنگ عملیات اجرایی پل جمهوری اسلامی نیز با حضور شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری به زمین زده شد.

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در این باره به تسنیم گفت: با اجرای این پروژه در شمال شیراز اتصال این بلوار به بزرگراه شهید سلیمانی و تکمیل رینگ شرق به غرب محقق وعلاوه بر آن رینگ ترافیکی شمال شیراز نیز تحقق خواهد یافت. وی با بهره‌گیری از تجربه‌ای که از حضور در ادوار شورا با خود به همراه داشت، سرعت عمل را در کنار دقت، ظرافت و کیفیت اجرا، لازمه تکمیل پروژه‌های شهری این چنینی برشمرد.

وی ضمن تسریع در رفع نواقص بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان محور اتصال شرق شیراز به غرب آن و رفع مشکلات فنی و مالی آن و اهتمام جهت حل مشکلات تملکی این محدوده، تکمیل این پروژه را در مسیر روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی شیراز و تسریع عبور و مرور عنوان کرد.

بر این اساس این بزرگراه که پس از متروی شیراز بزرگترین پروژه این کلان‌شهر است پس از یک وقفه کوتاه در سال 99 به سبب رانش زمین و برخی مشکلات تملکی و فنی در ادامه با تغییراتی در اجرا مواجه شد و با شتابی که با آغاز به کار شورای ششم و مدیریت شهری جدید در قسمت‌های مختلف آن رخ داد و با انجام بخش عمده‌ای از تونل‌های دوقلوی شهید دادالله جمشیدی (نیایش) و اجرای فاز نهایی این بزرگراه در امتداد کوهسار مهدی(عج) اکنون یک گام به پایان نزدیک شده و به نظر می رسد با قول شهردار جدید شیراز در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

به گفته شهردار شیراز ایجاد ارتباط بین شرق، شمال، جنوب و غرب شیراز مهمترین اهداف ابرپروژه بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تونل کوهسار است.

اصنافی برنامه‌ریزی جهت ایجاد پیوستگی وهمگونی و ارتباط معنادار میان پروژه‌ها و تلاش جهت اجرا و بهره‌برداری از دیگر شریان‌ها و رینگ‌ها به ویژه رینگ‌های پیرامونی شرق و شمال و غرب شیراز تا بهمن ماه و کلنگ‌زنی چندین پروژه شهری دیگر را نیز در همین خصوص ارزیابی کرد و افزود: باید منتظر ماند تا این تمهیدات و تلاش‌ها درباره کاهش ترافیک شیراز به ویژه با نزدیک شدن به فصل بهار و بهبود نسبی وضعیت کرونا و به تبع آن افزایش تراکم جمعیت در معابر و ازدحام خیابان‌ها نتیجه داده و از بار ترافیک بکاهد.

این روزها کافی است گذرتان به جنوب شرقی شیراز افتاده باشد تا شاهد اجرای پروژه بزرگراه امام خامنه‌ای باشید. پروژه‌ای که از بولوار خلیج فارس آغاز شده و به عنوان رینگ کمربندی شرقی شیراز، کارکردی شریانی دارد و دیگر پروژه‌ای است که مورد توجه مدیریت شهری جدید نیز قرار گرفته است. به گفته شهردار شیراز این بزرگراه با عبور از روی رودخانه خشک به بلوار نصرشرقی و به میدان نصر و سپس بلوار رسول اعظم(ص) و دروازه قرآن متصل می‌گردد.

مجتمع سینمایی جوان در فلکه کوزه‌گری نیز به عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی جنوب کشور از دیگر پروژه‌هایی است که کلنگ آن از سا‌ل‌های قبل و با هدف توزیع امکانات در مناطق کمتر برخوردار شهری زده شده و روند ساخت آن این‌روزها شتاب بیشتری گرفته است.

پردیس سینمایی جوان دارای 8 سالن تئاتر و سینما است که در قسمت بالایی این پردیس سینمایی، آمفی تئاتر روباز طراحی شده و پشت بام مجموعه نیز فضای سبز در نظر گرفته شده است و با بهره‌برداری از آن هنردوستان مجال تازه‌ای برای هنرآفرینی می‌یابند.

شهردار شیراز فکری هم به حال ترافیک مرکزی شیراز کند

از دیگر پیگیری‌های اصنافی در آبان ماه امسال که در گفت‌وگو با تسنیم به آن اشاره می‌کند، دستور تسریع در روند بهره‌برداری از تقاطع مد‌‌‌‌افعین سلامت که اخیرا نیز بتن‌ریزی مرحله دوم عرشه شمالی این پروژه به میزان 400 متر مکعب صورت گرفت بود. تقاطعی واقع در بلوار رحمت - احمدابن موسی(ع) که در جلسه اخیر شورای شهر به نام «شهدای مدافع سلامت» تغییر نام یافت.

تلاش جهت محرومیت‌زدایی در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)

تلاش جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار شیراز و پیگیری جهت دریافت سهم شیراز از بودجه محرومیت‌زدایی استان گام مهمی است که شهردار شیراز در همین مدت کوتاه جهت تحقق شعار اصلی مدیریت شهری مبنی بر توزیع عادلانه خدمات و اولویت بندی در تخصیص پروژه‌ها برداشته است.

در این راستا اصنافی می‌گوید: تلاش دارد ضمن استفاده از ظرفیت کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز و تعامل با فرمانداری جهت بهره بردن از ظرفیت کارگروه محرومیت‌زدایی و رفع مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی فرمانداری، ضمن تعامل با استاندار فارس از پتانسیل قرارگاه محرومیت‌زدایی استان نیز در جهت رفع محرومیت از سیمای شهر شیراز بهره ببرد.

توسعه حمل و نقل عمومی، مطالبه شهروندان از شهردار جدید شیراز

در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اگر معضل ترافیک، کمربندی مرگبار شیراز، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل خط 2 مترو را عمده مسائل این حوزه بدانیم صحبت‌های اصنافی در جلسه معارفه خود یا در صحن علنی شورا امیدها به ساماندهی امور در این حوزه را بیش از پیش قوت بخشید.

اشاره شهردار شیراز به این بود که با وجود تلاش‌هایی که در ادوار گذشته شورا و توسط شهرداران مختلف کلان شهر شیراز در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی صورت گرفته اما فقدان شبکه‌ای متصل و یکپارچه که در آن مسیر پیاده، محور دوچرخه و مسیر حرکت خودروها و همچنین مسیر ناوگان حمل و نقل عمومی ذیل طرح جامع ترافیک شهری بدون تزاحم برای دیگری تعریف باشد، سبب شده که نه تنها گره ترافیک گشوده نشود که ناوگان حمل و نقل عمومی نیز نتواند زیاد اثربخش باشد.

شهردار شیراز اما در این گفت‌وگو اقدام جهت بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، تعامل با وزیر راه و شهرسازی جهت تعیین تکلیف وضعیت کمربندی شیراز و تکمیل رینگ پیرامونی شهر، پیگیری هوشمندسازی و استفاده از سامانه‌های مدرن و تجهیزات الکترونیکی در حیطه حمل و نقل عمومی، اتمام عملیات خط دو مترو در پایان دوره مدیریت خود بر شهرداری و بهره‌برداری از فاز 1 خط دو مترو در سال 1401 را از جمله اولویت‌های خود در حوزه ساماندهی حمل و نقل عمومی بر شمرد که بررسی‌ها گواه است که اقدام در جهت تحقق بسیاری از این موارد طی همین مدت کوتاه کلید خورده است.

اصنافی از تلاش‌ برای تامین و تجهیز رام و واگن‌های مترو خط 2 و ادامه عملیات احداث خط 3 مترو در حالی سخن گفت که با پیگیری‌های وی در وزارت کشور و ایجاد همدلی و هم افزایی میان مجموعه شهرداری، شورای شهر و مجلس در این خصوص و تلاش جهت جذب اوراق مشارکت در بخش حمل و نقل کلان شهر شیراز و تاکید برحل این مساله در سفر رئیس جمهور به شیراز و مطالبه تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی بیش از هر زمانی به تحقق این وعده‌ها‌ نزدیک شده‌ایم.

بهره‌برداری نهایی از فاز یک خط 2 مترو شیراز از میانرود تا فلکه ستاد یا میدان امام حسین (ع) به طول تقریبی 11 کیلومتر و تکمیل خط سه مترو (تقاطع بصیرت تا شهرک گلستان) در سال آینده نیز قولی است که احسان اصنافی به شهروندان شیراز داده و با اجرای آن بخش عمده ای از ترافیک شیراز رفع خواهد شد تا زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ایمن و ارزان بیش از پیش در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد