hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > کمک هزینه ازدواج تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اصلی

کمک هزینه ازدواج تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اصلی

تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اصلی خود که رابطه کارگر و کارفرمایی دارند تحت شرایط خاصی، کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند.
 محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اصلی خود که رابطه کارگر و کارفرمایی دارند، به استناد ماده ۸۵ تأمین اجتماعی و با توجه به ۴ شرط کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند.
او افزود: فرد بیمه شده اصلی باشد و طی ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج خود، به مدت ۲ سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.
محمدی ادامه داد: در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کار فرما قطع نشده باشد و بازنشسته نیز نباشد.
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: باید ازدواج اول بیمه شده و دائم باشد و در یکی از دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.
او بیان کرد: میزان کمک هزینه ازدواج برابر با یک ماه متوسط حقوق یا مزد بیمه شده و مطابق با سالی است که در آن ازدواج کرده است؛ یعنی مثلا اگر فردی در سال ۸۰ ازدواج اش ثبت شده باشد مطابق با دستمزد خود در همان سال و مطابق قانون کار کمک هزینه ازدواج دریافت می‌کند.
محمدی عنوان کرد: اگر کسی قبلأ ازدواج کرده، اما کمک هزینه ازدواج خود را دریافت نکرده است در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند به سایت رسمی تأمین اجتماعی مراجعه و مطابق با سال ازدواج خود کمک هزینه ازدواج دریافت کند.
مدیکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: البته امسال ساز و کاری ترتیب داده شده است که افراد واجد شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج، پس از اینکه ازدواج شان در ثبت احوال و دفترخانه‌های رسمی ازدواج ثبت شود، تأمین اجتماعی نیز مطلع و پیامکی برای آنان ارسال می‌شود.
او گفت: اگر شماره حساب و شماره ملی فرد درست ثبت شده باشد کمک هزینه برای آن فرد واریز و با پیامک اطلاع داده می‌شود؛ در غیر اینصورت با مراجعه به سایت می‌توانند اطلاعات خود را تکمیل و نسبت به دریافت کمک هزینه ازدواج اقدام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد