hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نجات 2 هزار كودك از نابينايي و ناشنوايي در بهزيستي خراسان رضوي

نجات 2 هزار كودك از نابينايي و ناشنوايي در بهزيستي خراسان رضوي

معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي گفت: مراكز مثبت زندگي، از اين پس، به عنوان پايگاه‌هاي دائمي پيشگيري از آمبليوپي در خدمت مردم هستند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-غلامحسين دلبري با بيان اينكه برنامه‌هاي آموزشي براي مسؤولان اين مراكز برگزار شده گفت: براي مراكزي كه در غربالگري تابلوخواني بينايي مشاركت دارند چارت E خريداري شده و با حضوري شدن مراكز آموزشي از جمله مهدهاي كودك، مراكز غربالگري نيز فعال شده‌اند.
وي خاطر نشان كرد: در مراكزي كه غربال را با دستگاه‌هاي پلاس اپتيك انجام مي‌دهند نيز تمهيدات لازم انديشيده شده و اين مراكز آماده‌ي اجراي طرح هستند.
وي اضافه كرد: مراكز بهداشت، مهدهاي كودك و مراكز مثبت زندگي در اين طرح همكاري دارند و هماهنگي‌هاي لازم با بهداشت استان و آموزش و پرورش براي اجراي طرح انجام شده است.
به گفته‌ي مدير كل بهزيستي خراسان رضوي، برنامه پيشگيري از آمبليوپي كه بيش از ده سال است در استان خراسان رضوي اجرا مي‌شود تا كنون ده‌ها كودك را از نابينايي و كم‌بينايي نجات داده است.
دلبري پيشگيري را تنها راه كاهش معلوليت دانست و گفت: بهزيستي خراسان رضوي دو برنامه پيشگيري از آمبليوپي و غربالگري شنوايي نوزادان و كودكان را از سال‌ها پيش در دستور كار گذاشته و بر اساس آمار قابل استناد دست كم 2 هزار كودك در دهه گذشته از نابينايي، كم‌بينايي، ناشنوايي و كم‌شنوايي نجات پيدا كرده‌اند.
وي با بيان اينكه در شهرستان‌هاي استان مقرر شده مراكز غير دولتي و دولتي در اين زمينه همكاري داشته باشند گفت: اميدواريم با تمهيداتي كه انديشيده‌ايم و با حضوري شدن مراكز آموزشي و عادي شدن وضعيت، بتوانيم آمار غربالگري بينايي را به 210 هزار كودك در سال جاري كه سهميه‌ي خراسان رضوي تعيين شده برسانيم.
وي يادآور شد: در حال حاضر 194 مركز مثبت زندگي در استان در فرايند خدمت‌رساني به مددجويان قرار گرفته‌اند كه بر اساس راهبرد خدمات تخصصي محله‌محور و خانواده‌محور فعاليت مي‌كنند.
معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي ادامه داد: مراكز مثبت زندگي، تقريبا تمام برنامه‌هاي پيشگيري بهزيستي را انجام مي‌دهند و مددجويان از فعاليت اين مراكز رضايت دارند چون دسترسي به آنها از نظر بعد مسافت و ارائه خدمات، راحت‌تر از بخش دولتي است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد