hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای خدمت زائران در مسیر های ورودی به مشهد

بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای خدمت زائران در مسیر های ورودی به مشهد

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می کنند و از این رو باید از تمام ظرفیت های لازم به ویژه بقاع متبرکه بهره ببریم .
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و معاونین ایشان بیان کرد: در معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی چند کارگروه و کمیته وجود دارد و یکی از آنها کارگروه بقاع متبرکه است که باید این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با اشاره به کرونا که شرایطی را تقریبا برای همه دستگاهها به وجود آورد که برای مدتی دچار مشکل کرد؛ گفت: اکنون کرونا برای ما ناشناخته نیست و ما با استفاده از تجربه یک سال و اندی از کرونا باید در همه شرایط کرونایی برنامه ریزی لازم برای فعالیت های خود داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می کنند؛ اظهار کرد: از این رو باید از تمام ظرفیت های لازم در بخش جاده ای به ویژه بقاع متبرکه به عنوان میقات الرضا بهره برد؛ در این خصوص باید یک دستگاه محور قرار گیرد و مابقی دستگاهها حول این دستگاه محور، خدمات ارائه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد بیان کرد: باید برای زائری که قصد سفر به مشهد مقدس را دارد از ابتدا حرکت زائر، برنامه ریزی فرهنگی و معنوی صورت گیرد و در تمام طول مسیر از این برنامه ها بهره مند شود و دیگر نگران فراهم آوردن نیازهای خود در جاده نباشد.
وی با اشاره به بحث زائران پیاده گفت: ما در طول سال شاهد ورود زائران پیاده به مشهد مقدس هستیم اما اوج آن مربوط به دهه آخر صفر است در این خصوص نیز ما دستگاه متولی و محور این امر نداریم اگر چه جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده هستند اما کافی نیست باید دستگاهی محور و تشکل هایی چون جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده حول این دستگاه قرار گیرند.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با اشاره بر ضرورت برگزاری جلسات برای این منظور و ارائه راهکارهای لازم گفت: مسئله اقامت زائران نیز بسیار مهم است، اقامت های ارزان قیمت یک ظرفیت خوبی است اما باید این زائرسراها وقف شوند در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهند شد و اگر چه در بحث اقامت ارزان قیمت ظرفیت زائرسراها، حسینیه ها، مدارس، ظرفیت امکانات شهرداری و در شرایط بحرانی از جمله ورزشگاهها وجود دارد اما باید در این خصوص جلساتی برگزار شود.
وی در پایان گفت: زائری که به مشهد مقدس مشرف می شود، متوسط در ۲۴ ساعت دو ساعت در حرم است و ما بقی در بیرون از حرم؛ لذا باید برنامه ریزی لازم در مدت زمانی که در خارج از حرم است نیز صورت گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد