hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حرکت جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان بردسکن

حرکت جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان بردسکن

حرکتی جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در دست اجرا می باشد.
مشهد پایگاه خبری رویدادایران-حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با اعلام این خبر گفت: آموزش و فرهنگ سازی جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی تجدید شونده با جدیت در دست اقدام می باشد .
وی افزود: با همکاری تشکل های دانش آموزی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان و پس از نشست های کارشناسی و با هدف بستر سازی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی بین دانش آموزان مقرر شد تا با اتخاذ روش های مختلف آموزش ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی اجرایی شود.
اقبالی خاطر نشان کرد آشنایی دانش آموزان با مفاهیم منابع طبیعی و حفظ و نگهداری از این سرمایه های خدادادی ضروری است که در کنار سایر مهارت ها باید برای دانش آموزان تشریح و تبیین گردد. وی یکی از روش های عملی برای تحقق این هدف را بازدید دانش آموزان از عرصه ها و پروژه های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری و اثر بخشی آنها دانست.
اقبالی از جشنواره های علمی دانش آموزی همچون جشنواره خوارزمی و طرح جابر بعنوان بستر مناسب برای فرهنگ سازی منابع طبیعی یاد کرد و گفت در این جشنواره ، زمینه برای طرح موضوعات مختلف منابع طبیعی ویژه دانش آموزان فراهم شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن ضمن اعلام آمادگی برای بازدید دانش آموزان از پروژه های منابع طبیعی  یادآور شد کارشناسان منابع طبیعی برای ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات دانش آموزان با حضور در مدارس به ترویج فرهنگ منابع طبیعی خواهند پرداخت؛ وی بر ضرورت توسعه همکاری با آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت تاکنون 250 نفر از دانش آموزان بعنوان همیار طبیعت دانش آموز، در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.
لازم به ذکر است شهرستان بردسکن  15000 دانش آموز ، 190 مدرسه و 2000 نفر فرهنگی دارد که ظرفیت مناسبی برای اقدامات و فعالیت های ترویجی و آموزش فرهنگ منابع طبیعی می باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد