hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اولین گردهمایی مسئولین سواد آموزی خراسان رضوی درسال جاری برگزار گردید.

اولین گردهمایی مسئولین سواد آموزی خراسان رضوی درسال جاری برگزار گردید.

با حضور مسئولین سواد آموزی استان ، مسئول حفاظت پرسنلی ومسئول حراست سواد آموزی و اولین جلسه گردهمایی مسئولین سواد آموزی در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید سعیدی برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در این جلسه معاون سواد آموزی خراسان رضوی در خصوص فعالیت های سواد آموزی گفت: تسلط بر مجموع قوانین و مقررات نهضت، پیگیری و استمرار فعالیت ها و پاسخگویی به مکاتبات اداری از وظایف همکاران ستادی سواد آموزی می باشد.

مصطفی اسدی افزود: شناخت حوزه عمل، نوآوری در راستای وظایف، شوق انگیز و جاذب بودن ،رشد و بلوغ از ویژگی ها ی خلاقیت و ابتکار در حوزه سواد آموزی  هست و مسئولین سواد آموزی با آشنا بودن شرح وظایف خود و احترام و عمل به آن و ابهام زدایی در راستای ارتقاء جایگاه سواد آموزی و معرفی آن به دیگران  باید کوشا باشند.

وی ادامه داد: سالانه حدود 1/7 درصد افراد در پایه اول ابتدایی جذب نمی شوند که از این مقدار،0/7 -0/5درصد افراد معلول نعلیم ناپذیر هستند 1/2-1درصد مابقی یعنی حدود دو هزار نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمی شوند که اگر طی مدت سه سال آموزش نبینند به جرگه ی آموزش بزرگسالان می پیوندند و بدین ترتیب اگر آمار بازماندگان از تحصیل به مرز صفر درصد برسد ، قطعا راهی به سوی ریشه کنی بی سوادی خواهد بود.

اسدی به برگزاری منطم جلسات شورای پشتیبانی و کمیته بهبود کیفیت تاکید کرد و بیان نمود: شورای پشتیبانی خراسان رضوی در سال گذشته رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر به دست آورد و برای پنجمین سال متوالی رتبه اول کشوری را به دست آوردیم .

معاون سواد آموزی خراسان رضوی افزود: حوزه سواد آموزی جزء پنج رتبه برتر کشور است که در سال 99، در جشنواره شهید رجایی رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی به استفاده از ظرفیت های برون بخشی  در حوزه سواد آموزی اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهرستان ها ی خراسان رضوی، با انعقاد تفاهم نامه با نهادهای اجرایی مانند فنی و حرفه ای، بسیج و جهاد سازندگی و خیرین و مجموعه های غیر اداری مانند بازرگانان گام های موثری در این راه برداشته اند و می توانند الگوی مناسبی باشند.

اسدی تعامل مسئولین سواد آموزی شهرستان ها با مجموعه های اداری، آموزش دهندگان و شرکت های طرف قرار داد  با نهضت سواد آموزی را لازمه تسریع در کارها دانست و افزود: امیدواریم تا پایان مهلت کلاس گذاری ها همچنان آمار بالا در جذب را حفظ کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مراکز یادگیری- یاددهی محلی نقطه قوت استان خراسان رضوی می باشد که رعایت دستورالعمل ها، غنا بخشی برنامه ها، استفاده از حداکثر ظرفیت ها و تعامل با دستگاه ها و مجموعه های برون سازمانی باعث اعتلای آن می گردد.

وی همچنین به برنامه توانمند سازی آموزش دهندگان ومدیران مراکز اشاره کرد و گفت:ارسال به موقع گزارشات، دقت در ارائه اسناد و تنظیم پرونده های مشمولین استخدامی از انتطارات سواد آموزی استان از مسئولین سواد آموزی شهرستان هست.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد