hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تفاوت های بیماری کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا

تفاوت های بیماری کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا

فوق تخصص بیماری‌های ریه در کرمانشاه گفت : کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از روی علائم بالینی خیلی قابل افتراق نیستند، بنابراین افراد به محض آغاز علائم مصرف خودسرانه دارو نداشته باشند. با مراجعه به پزشک اقدامات تشخیصی و درمانی را شروع کنند.
 داریوش حسنی‌نیا فوق تخصص بیماری‌های ریه در کرمانشاه گفت : آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که در فصل‌های سرد پاییز و زمستان به طور ناگهانی با علائم تب، دردعضلانی، سردرد، سرفه خشک و قرمزی گلو همراه با بی‌اشت‌هایی خود را نشان می‌دهد.
او گفت : آنفلوآنزا محدوده سنی خاصی ندارد و هر کسی امکان مبتلا شدن را دارد، اما افراد زیر دو سال، باردار، کهنسال، ۶۵ سال به بالا، افراد با بیماری زمینه‌ای و سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض خطر هستند.
این فوق تخصص بیماری‌های ریه در کرمانشاه ادامه داد: سرماخوردگی علائم خفیف و تدریجی دارد. با آبریزش بینی و سرفه خود را نشان می‌دهد و درد عضلانی آن خفیف است، تفاوت آن با آنفلوآنزا در شدت علائم و سیر ناگهانی آن است.
او افزود: بیماری‌های تنفسی مانند کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا؛ هر سه بیماری ویروسی هستند و وجه مشترکی دارند که با درد بدن، تب و ناخوشی همراه است.
حسنی‌نیا افزود: در آنفلوآنزا شدت علائم بیشتر است، شروع ناگهانی و طوفانی دارد تا یک هفته ادامه دهد ممکن است آبریزش بینی در ابتدا نداشته باشیم.
او ادامه داد: احساس ناخوشی در کووید به صورت خفیف و سینوسی است، ممکن است یک روز خوب و یک روز ناخوش باشیم.
این پزشک فوق متخصص گفت: به دلیل پرهزینه و موجود نبودن دستگاه تشخیصی در همه جای کشور بیشتر تشخیص آنفلوآنزا بالینی است، بنابراین مهمترین راه درمان آن پیشگیری است. الان در شروع فصل سرما هستیم بهتر است افراد بالاتر از ۶ ماه سن واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند در غیر این صورت افراد پرخطر حتما واکسن را تزریق کنند.
حسنی‌نیا گفت: با توجه همه‌گیری کرونا که بسیاری از بیماری‌ها را به سایه کشانده بیماری آنفلوآنزا یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها در سراسر دنیا است که میزان بروز و شیوع آن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دنیا کم شده، اما همیشه خطر طغیان آن وجود دارد و نباید از آن غافل باشد.
او افزود: کووید، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از روی علائم بالینی خیلی قابل افتراق نیستند؛ بنابراین افراد به محض آغاز علائم باید به پزشک مراجعه کرده و اقدامات تشخیصی و درمانی را طبق نظر پزشک شروع کنند.
حسنی‌نیا افزود: مصرف خودسرانه دارو‌ها می‌تواند عوارض جدی همچون مقاومت دارویی ایجاد کند که توصیه می‌شود با شروع علائم حتما به پزشک مراجعه تا درمان مناسب انجام شود .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد