hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت مصوب جوجه یک روزه برای مرغداران اجرا نمی‌شود

قیمت مصوب جوجه یک روزه برای مرغداران اجرا نمی‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین از افزایش هزینه‌های تولید همزمان با افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: اگر قیمت مولفه‌های تولید تغییر نکند شرایط خوب است اما متأسفانه وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند، از روز بعد هزینه تولید مانند کرایه و دارو، جوجه یک‌روزه و واکسن را افزایش می‌دهند.
کیوان لشگری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر قیمت مولفه‌های تولید تغییر نکند شرایط خوب است اما متأسفانه وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند، از روز بعد هزینه تولید مانند کرایه و دارو، جوجه یک‌روزه و واکسن را افزایش می‌دهند؛ امروز جوجه یک‌روزه با بیمه و کرایه حمل ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان به مرغداران تحویل داده می‌شود.
وی ادامه داد: اگر قیمت مولفه‌های تولید تغییر نکند، قیمت مصوب شده معقول است چون در آن سود تولیدکننده و کشتارگاه لحاظ شده است. هفت ماه است قیمت جوجه یک‌روزه بیش از قیمت مصوب ۶۰۰۰ تومانی است چون تولید جوجه کم و تقاضای آن زیاد است به همین جهت جوجه را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان می‌فروشند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده مرغ زنده برای مرغدار بدون سود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و با در نظر گرفتن سود ۲۱ هزار تومان است؛ قیمت ستاد تنظیم بازار برای مصرف‌کننده نیز ۳۱ هزار تومان تعیین‌شده است.
وی اضافه کرد: مرغ زنده ۲۱ هزار تومانی، ۳۰۰ تومان کرایه حمل و ۲۴ درصد افت لاشه (خون و پر) دارد و برای کشتارگاه حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان تمام می‌شود؛ سود پخش مرغ گرم از کشتارگاه تا خرده‌فروشی برای هر کیلوگرم مرغ حدود ۷۰۰ تومان و سود مرغ‌فروش نیز ۲۰۰۰ تومان است. هزینه کشتار کیلویی ۷۰۰ تومان است که از محل فروش آلایش مرغ مانند جگر، سنگدان، دل و پا جبران می‌شود.
لشگری گلایه کرد: یک ماه است که ذرت و سویا در سامانه بازارگاه بارگذاری نشده است و پشت بارنامه رانندگان برای هر کیلو نهاده ۲۰۰ تومان از مرغدار می‌گیرند؛ به‌علت بی‌کیفیت بودن دارو و واکسن، تلفات غیرمتعارف را در مرغداری‌ها شاهد هستیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد