hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خوش نشینی گرانی روی زندگی مستأجران/ آرزوی صاحب خانه شدن که با صعود قیمت مسکن بر باد رفت

خوش نشینی گرانی روی زندگی مستأجران/ آرزوی صاحب خانه شدن که با صعود قیمت مسکن بر باد رفت

صاحب خانه شدن با صعود قیمت‌های مسکن در خراسان جنوبی، به آرزوی دست نیافتنی برای جوانان تبدیل شده است.
 یکی از نیاز‌های اولیه هر خانواده تهیه مسکن است، نیازی که چند وقتی می‌شود برطرف کردن آن کار هر کسی نیست و توان مالی بالایی می‌خواهد.
یکی از شهروندان بیرجندی گفت: جوانی که درآمد ماهیانه اش ۳ میلیون تومان است چگونه خانه اجاره کند و بتواند سر و سامان بگیرد.
او افزود: خانه‌ای که زیر آسمان شهر قرار بود محل آرامش خانواده‌ها باشد حالا آخر ماه کابوسی برای مستأجران شده است.
یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اینکه نسبت به پارسال قیمت اجاره بها افزایش چشم گیری داشته است تصریح کرد: خوش نشینی گرانی روی زندگی مستأجران همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که اجاره بها در برخی از نقاط شهری استان ۲ تا ۵ برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.
محمدی یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: علاوه بر مردم بلکه مشاوران املاک هم از وضع نامناسب اجاره بها بازار مسکن گلایه‌مند هستند.
او ادامه داد: قیمت گذاری سلیقه ای، نبود نظارت مناسب بر بازار اجاره مسکن و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا مالکان واحد‌های مختلف هر طور که می‌خواهند قیمت گذاری کنند.
ترمز گرانی خرید و اجاره بها مسکن چه زمانی در استان کشیده می‌شود راه حل را شاید در افزایش نظارت‌ها بر قیمت گذاری و آغاز ساخت و ساز‌های جدید جستجو کرد.
ایجاد فرصت‌هایی برای ساخت مسکن بیشتر در خراسان جنوبی
فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود باید به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای تولید و عرضه بیشتر مسکن در استان باشیم.
او افزود: در دولت گذشته شاهد اجرای طرح اقدام ملی مسکن بودیم که حدود ۵ هزار واحد تعیین شد و عملیات اجرایی آن شروع شده است.
فرهادی اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجرا و طرح هزار و ۶۰۰ نیز اجرا شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهر کرد: در ادامه، طرح جهش تولید مسکن در دولت جدید کلیک خورده است.
او ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند از افزایش قیمت جلوگیری می‌کند کنترل تعرفه بنگاه‌های معاملاتی مسکن است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد