hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خیری که در آمریکا ساکن بود و ۱۷ مدرسه در خراسان رضوی ساخت

خیری که در آمریکا ساکن بود و ۱۷ مدرسه در خراسان رضوی ساخت

زنده یاد حاج جواد عسگری، یکی از  خیران نیک اندیشی بود که در امر مقدس مدرسه سازی فعالیت داشت؛ او اصالتا اهل کاشان بود و یکسال قبل از انقلاب اسلامی به کشور آمریکا مهاجرت کرد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مشارکت در ساخت ۱۷ مدرسه طی حدود 10 سال (سال‌های ۸۴ تا ۹۴)؛ در شهرهای مختلف خراسان رضوی از جمله کلات، گناباد، باخرز، سبزوار و خواف از افتخارات ایشان است؛ مدارس اهدایی ایشان به خواست خودشان به نام ائمه‌معصومین (ع) نامگذاری شده است و در حال حاضر هزاران نفر از دانش‌آموزان ‏وطن در مدارسی که توسط مرحوم عسگری ساخته شده است، مشغول به تحصیل هستند. 
زنده یاد عسگری که سال‌ها در خارج از کشور اقامت داشت، هم‌چنان به فکر هموطنان خود بود و با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی تعدادی مدرسه ساخت.
امور مربوط به احداث مدارس را محمد بخشی فر نماینده این خیر مدرسه ساز   که خود از خیرین مدرسه ساز  است به برعهده داشت.
علاقمندی و دلبستگی زنده یاد عسگری برای انجام کارهای عام‌المنفعه در وطن  نشانگر این بود که او در هر کجای این جهان اقامت داشت، به مدرسه‌سازی برای دانش ‏آموزان میهن خود فکر می کرد و اقدامات زیادی نیز انجام داد. مرحوم عسگری در آبان ماه ۱۴۰۰ در ایالت کالفرنیای آمریکا دارفانی را وداع گفت.
البته در کنار این خیر مدرسه ساز، ایرانیان بسیاری در خارج از کشور، مسیر نیک مدرسه‌سازی برای فرزندان ایران را انتخاب کرده‌اند، ایرانیانی از آمریکا، اروپا  و ... که برای ساخت مدرسه در داخل ‏وطن خود تلاش می‌کنند‎.‎
گفتنی است مجمع خیرین مدرسه ساز استان با هدف ساخت وتوسعه فضاهای آموزشی و پرورشی مناسب برای دانش آموزان به‌عنوان اولین مجمع کشور در سال 1377 در مشهد ایجاد شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد