hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه یک متخصص درباره تزریق واکسن‌های کرونا و آنفلوآنزا

توصیه یک متخصص درباره تزریق واکسن‌های کرونا و آنفلوآنزا

یک متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار ، بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران قلبی-ریوی حتماً باید واکسن آنفلوآنزا و کرونا را تزریق کنند. 
دکتر محمد علیزاده در گفت و گو با ایسنا در مورد تزریق همزمان واکسن کرونا و واکسن آنفلوآنزا گفت: با توجه به اینکه مکانیزم ایجاد ایمنی برای هر دو واکسن در بدن متفاوت است تزریق این دو واکسن به صورت همزمان  اشکالی ندارد. اما با توجه به اینکه ممکن است باعث ایجاد برخی عوارض موضعی در بدن ایجاد باشد، توصیه می‌شود بین تزریق  دو واکسن چند روز فاصله وجود داشته باشد.
وی در خصوص افرادی که حتماً باید این واکسن‌ها را دریافت کنند، تصریح کرد: افرادی هستند که ریسک ابتلا به آنفلوآنزا در آنها بالا است و لازم است که این افراد حتماً واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؛ این افراد شامل سنین بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران قلبی-ریوی هستند.
وی درپاسخ به شایعات مبنی بر ایجاد ایمنی در برابر  کرونا به دنبال تزریق واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد:  واکسن آنفلوآنزا به هیچ وجه در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد نمی‌کند ولی برای جلوگیری از همه گیری ناشی از این دو ویروس  توصیه می‌شود افرادی که مستعد ابتلا هستند  حتماً این دو واکسن را تزریق کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد