hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش 2 برابر "مدت بستری" بیماران کرونایی در کرمانشاه/ بیماران 14 روز بستری می‌شوند

افزایش 2 برابر "مدت بستری" بیماران کرونایی در کرمانشاه/ بیماران 14 روز بستری می‌شوند

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش دو برابری مدت زمان بستری بیماران کرونایی در موج پنجم خبر داد.
دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه همچنان استان گرفتار موج پنجم کروناست، گفت: این موج با تاخیر در استان آغاز شد و به تبع با تاخیر هم به اوج رسیده و با تاخیر هم به پایان می رسد.
وی افزود: آنچه در این میان موجب طولانی شدن مدت ماندگاری این موج شده، طولانی شدن میانگین مدت بستری بیماران است.
شاه آبادی گفت: در این موج سویه "دلتا" غالب است و مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا عملا دو برابر شده و از حدود پنج تا شش روز به 14 روز رسیده است.
وی افزود: بعضا برخی بیماران تا 20 روز هم بستری هستند و همین امر موجب شده تعداد بیماران بستری کرونا همواره بالا باشد و مدت طولانی تری در این موج بمانیم.
واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها راه نجات از "موج های پیاپی کرونا"
شاه آبادی با بیان اینکه خروج از این موج تنها بسته به رفتار مردم است، گفت: در حال حاضر پروتکل های بهداشتی در پایین ترین سطح خود قرار گرفته و نیاز است که مردم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: اگر پروتکل ها به دقت رعایت نشود ممکن است مدت طولانی تری در این موج بماینم و همه چیز بستگی به رفتار بهداشتی مردم دارد.
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: حقیقت این است که رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون می تواند ما را از موج های پیاپی کرونا نجات دهد.
شاه آبادی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها و انجام واکسیناسیون است، گفت: اگر 85 درصد جامعه واکسینه کامل شوند یعنی هر دو دوز را تزریق کرده و سه هفته از آن بگذرد، تقریبا ایمنی جمعی علیه کرونا در جامعه ایجاد می شود و می توان با خیال آسوده تری در جامعه تردد کرده و فعالیت داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد