hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استقبال جوانان به راه‌اندازی کافی‌شاپ‌های مختلف در اصفهان؛ بیکاری جوانان را به سمت کافه‌داری سوق می‌دهد

استقبال جوانان به راه‌اندازی کافی‌شاپ‌های مختلف در اصفهان؛ بیکاری جوانان را به سمت کافه‌داری سوق می‌دهد

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: بیکاری و متنوع بودن شغل کافه‌داری جوانان را به سمت ایجاد و راه‌اندازی کافی‌شاپ در شهر اصفهان سوق می‌دهد.

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به علت استقبال جوانان از به راه‌اندازی کافی‌شاپ‌های متنوع در سطح شهر اظهار داشت: به علت بیکار بودن جوانان و کم بودن استخدام‌های رسمی و غیررسمی با وجود تحصیلات خوب، بهترین گزینه راه‌اندازی کافی‌شاپ است که هم شغل جذابی برای جوانان به حساب می‌آید و هم از بیکاری بهتر است.

وی پیرامون درآمد کافه‌داران افزود: افرادی که مکان کافی‌شاپ را خریداری کرده و صاحب آن هستند درآمد خوبی دارند اما افرادی که به صورت اجاره به راه‌اندازی کافی‌شاپ اقدام کرده‌ و اجاره بهای بالایی را باید بپردازند، درآمد آنچنان مناسبی از این طریق به‌دست نمی‌‌آورند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان پیرامون به طریقه نرخ‌گذاری در کافه‌ها تصریح کرد: تمامی نرخ‌ها در کافی‌شاپ‌ها به صورت رقابتی است و در کشورهای دیگر هم همین‌گونه‌ است، زیرا متناسب با استفاده از برندهای مختلف قیمت محصولات کم و زیاد می‌شود و همچنین باوجود رقابتی بودن محصولات، کیفیت بهتر ارائه می‌شود، با این حال اتحادیه بر قیمت‌ها نظارت دارد و کافه‌داران موظف هستند که لیست قیمت را در منو برای مشتریان درج کنند.

وی درباره شرایط دریافت پروانه کسب به منظور راه‌اندازی کافه بیان کرد: ارائه کارت پایان خدمت الزامی است و همچنین باید در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای که اتحادیه برای آن‌ها در نظر گرفته‌، شرکت کنند و دوره ببینند تا امکان راه‌اندازی کافی‌شاپ برایشان فراهم شود.

رنجبر با اشاره به تمایل راه‌اندازی کافه‌داران در مناطق مختلف شهر گفت: قبلا تمایل به ایجاد کافه در نواحی خیابان حکیم نظامی اصفهان و جلفا بود که دیگر در این مناطق کافه اشباع و ایجاد کافه در این مناطق ممنوع اعلام شده‌ است و بهترین گزینه برای مکان کافه‌ها در محله‌های جدید و قدیمی شهر و مناطق فرعی است و کسانی که در این مناطق کافی‌شاپ ایجاد کرده‌اند درآمد بهتری داشته و موفق‌تر بوده‌اند.

وی با بیان حمایت از خلاقیت کافه‌داران ادامه داد: در زمینه ایجاد کافه‌های متنوع و خلاق همچون ایجاد کافه در ون و خودرو از جوانان حمایت می‌شود و با شهرداری در این زمینه مشورت می‌گردد تا زیرنظر اتحادیه به انجام کار بپردازند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان خاطرنشان کرد: به علت استقبال مشتریان از کافه‌های سرباز چه در دوران کرونا چه پیش از آن تمایل کافه‌داران نیز به راه‌اندازی کافه‌های سرباز سوق می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد