hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳ شهرستان استان فارس دوباره به رنگ قرمز درآمد

۳ شهرستان استان فارس دوباره به رنگ قرمز درآمد

تاکید متولیان بهداشت و درمان استان فارس بر این است که با توجه به قرمز شدن شهرستان‌های استهبان، ممسنی و سرچهان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون 3 شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 3 شهرستان در وضعیت آبی، 6 شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارد. 
متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان‌های استهبان، ممسنی و سرچهان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 
عبدالرضا قاسم‌پور، معاون استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا امروز در این رابطه اعلام کرد که در حال حاضر 3 شهرستان استهبان، ممسنی و سرچهان قرمز هستند هر چند که روند کلی یک روند با ثبات است اما ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود. 
به گفته وی در مناطق قرمز پروتکل‌ها مشابه قبل اعمال می‌شود، اما با این حال اکیپ‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان‌های قرمز و نارنجی اعزام می‌شوند و وضعیت را بررسی می‌کنند تا از قرمز خارج شوند. 
معاون استاندار فارس که از تزریق دز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد بالای 60 سال، مشاغل پرخطر و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند، خبر داد و مردم درخواست کرد که اگر تاکنون برای واکسن اقدام نکرده‌اند به مراکز اعلام شده مراجعه کنند. 
به گفته وی کسانی که واکسن نزدند و کسانی که دز نخست را زدند برای تزریق واکسن اقدام کنند چراکه تکمیل چرخه واکسیناسیون به ایمنی بیشتر جامعه و کنترل بهتر بیماری منجر می‌شود و زودتر می‌توان به روال عادی و زندگی قبل از کرونا بازگشت. 
براساس اظهارات قاسم‌پور  فارس همچنان پیشتاز تزریق واکسن و از نظر اعمال محدودیت‌ها نیز در رتبه دوم یا سوم قرار دارد. به گفته وی در حال حاضر 30 درصد تست‌ها مثبت می‌شود و در هفته اخیر این میزان تا 25 درصد نیز رسیده است. 
به گفته وی تعداد بستری‌های روزانه در استان به کمتر از 200 نفر رسیده و ضریب اشغال تخت‌های عادی 48 درصد و ضریب تخت‌های ویژه 51 درصد است همچنین 1649 بیمار نیز به صورت بستری دائم و موقت در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 
در ادامه این موضوع مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مشارکت مردم فارس در دریافت واکسن را نشانه هوشمندی اجتماعی دانست و از تمامی مردم استان خواست تا این روند مشارکت را تداوم بخشیده و در پوشش گسترده واکسیناسیون عمومی در برابر این بیماری سهیم شوند.
 وی که معتقد است نقش تک تک افراد جامعه در این شرایط تعیین‌کننده است، اعلام کرد: هر گونه ایمنی در برابر این بیماری در شرایط کنونی می‌تواند کمکی سازنده به خود فرد، اطرافیان و دیگر افراد جامعه باشد و بحران کرونا و پیامدهای آن را کاهش دهد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قرمز شدن مناطقی از استان فارس بر ضرورت مشارکت بین بخشی برای کنترل بیماری تاکید کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران درخواست کرد که برای کنترل بیماری در این مناطق با شبکه بهداشت همکاری کنند. 
عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به آخرین آمار واکسن تزریق شده اشاره کرد. به گفته وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا تاکنون به پنج میلیون و 352 هزار و 249 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 30 هزار و 119 دُز مربوط به نوبت اول و دو میلیون و 322 هزار و 130 دُز مربوط به نوبت دوم واکسن بوده است.
وی معتقد است که براساس یافته‌های علمی ایجاد ایمنی جمعی، نیازمند واکسیناسیون عمومی و دریافت هر دو دُز واکسن در بیش از 80 درصد افراد جامعه است بنابراین مردم نباید نسبت به این موضوع غفلت کنند و هر چه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال وقوع همزمان بیماری آنفلوآنزا و کووید19  ضرورت دارد شهروندان برای کمک به مجموعه سلامت در کنترل هر چه بهتر بیماری کووید19، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری را جدی بگیرند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد