hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۵۰ درصدی قیمت میوه‌های پاییزی

افزایش ۵۰ درصدی قیمت میوه‌های پاییزی

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان گفت: قیمت میوه‌های پاییزی نسبت به پارسال ۵۰ تا ۶۰درصد افزایش یافته است.
رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان گفت: میوه‌های نوبرانه و پاییزی نسبت به پارسال دارای ۵۰تا ۶۰درصد افزایش قیمت بوده که با توجه به افزایش ورود تدریجی میوه‌های پاییزی به میدان بار انتظار می‌رود که به تدریج شاهد کاهش قیمت میوه‌های فصل باشیم.
او افزایش هزینه‌های جانبی، چون حمل ونقل، دستمزد کارگر، بسته بندی، چندین برابر شدن قیمت سبد میوه را از جمله مهمترین دلایل افزایش نرخ میوه پاییزه در بازار برشمرد و افزود: گرانی میوه دست خرده فروشان میوه نیست و قیمت میوه همراه با عرضه و تقاضا در میدان بار مشخص می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان با اشاره به کاهش و کمتر شدن قدرت خرید مردم تصریح کرد: در حال حاضر بازار در زمینه میوه پاییزه و عرضه آن کمبودی وجود ندارد و به دلیل افزایش قیمت میوه قدرت خرید مردم در خریداری میوه کمتر شده است.
البرزی همچنین با بیان اینکه با افزایش قیمت میوه میزان فروش خرده فروشان میوه هم کمتر شده و درآمد آنان نیز کاهش یافته است، اضافه کرد: به خرده فروشان میوه هم درصدی سود اعلام شده که از ۱۵تا ۳۵درصد نسبت به نوع میوه و سبزیجات خود برای فروش باید سود اعمال کنند.
او با اشاره به اینکه بازرسان از سطح خرده فروشان میوه به صورت مستمر نظارت و بازرسی انجام داده و فاکتور‌های میوه مورد کنترل آنان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در صورت هر گونه گران‌فروشی با موارد تخلف برخورد می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان با تاکید بر اینکه قیمت میوه در میدان بار تعیین و مشخص می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر استان همدان دارای ۶۰۰میوه فروشی رسمی دارای پروانه کسب بوده و تعدادی هم دارای پرونده در حال بررسی بوده و در حال اخذ پروانه کسب هستند.
البرزی با اشاره به اینکه امسال میزان پیاز زیاد بوده و در میدان بار دپو شده و دارای خریدار نیست، بیان کرد: همه میوه‌های پاییزی به نسبت سال گذشته در حال حاضر افزایش قیمت دارند، اما در برخی از اقلام، چون پیاز دارای کاهش قیمت هستیم ضمن اینکه قیمت سبزیجات دارای ثبات قیمت بوده و تغییری نکرده است.
او همچنین از واکسیناسیون درصد بالایی از میوه فروشان سطح استان خبرداد و یادآور شد: از ابتدای آبان ماه فعالیت واحد‌های میوه فروشی سطح استان به تبع سایر صنوف منوط به واکسیناسیون و داشتن کارت واکسن شده که این امر به تمامی واحد‌های میوه فروشی اعلام شده و خوشبختانه درصد بالایی از میوه فروشان برای واکسیناسیون خود اقدام کرده‌اند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان با اشاره به اینکه واحد‌های میوه فروشی به دلیل نیاز روزمره مردم جز مشاغلی بودند که در محدودیت‌های کرونایی تعطیلی نداشته‌اند، گفت: میوه فروشی‌های سطح استان در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از زمان شیوع کرونا و نیز در رابطه با واکسیناسیون توجه ویژه‌ای داشته‌اند که این همکاری آنان قابل تقدیر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد