hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۸۵ درصد مردم قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

بیش از ۸۵ درصد مردم قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد از جمعیت استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و رویکرد عموم نسبت به واکسن مثبت است.
​جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان قزوین و کل کشور با سرعت مطلوبی در حال انجام گرفتن است اظهار کرد: تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار دوز واکسن در استان قزوین به مصرف رسیده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد از جمعیت استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: همچنین ۶۴ درصد از جمعیت این استان هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون جامعه هدف در استان قزوین عالی است ادامه داد: در ۱۵ درصد باقی‌مانده از جمعیت با توجه به بررسی‌ها با عللی مانند ترس از واکسن، تبلیغات منفی، ناآگاهی و … مقاومت دیده می‌شود که تلاش می‌کنیم با اهرم‌های مختلف آن‌ها را رفع کنیم.
رحمانی مطرح کرد: ما به دنبال بازگشت به شرایط عادی هستیم و برای رسیدن به این مهم همه افراد در جامعه باید به یک همدلی و همراهی برسند، نیروهای ما به مناطق روستایی اعزام می‌شوند تا با توضیح و آموزش همه افراد را با طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا همراه کنند.
این مسئول تبیین کرد: در این موضوع همراهی دهیاران و افرادی که در ترغیب عمومی می‌توانند نقش داشته باشند برای ما بسیار مهم است.
وی یادآور شد: پس‌ازاین دریافت بسیاری از خدمات در جامعه به ارائه کارت واکسن مربوط می‌شود، برای مثال دریافت خدمات حضوری در بانک‌ها، تهیه بلیط برای وسایل نقلیه عمومی، دریافت خدمات در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به‌صورت پوششی تحت بیمه و … از این جمله خواهند بود.
رحمانی افزود: خدمات رایگان تست کرونا زین پس تنها به افرادی ارائه می‌شود که واکسن زده باشند و برای افراد غیر واکسینه تنها به‌صورت غیر بیمه‌ای و با هزینه آزاد امکان‌پذیر خواهد بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون و فراگیری آن امروز در کشور و استان ما یک موفقیت محسوب می‌شود، خیلی از کشورها نتوانسته‌اند بیش از ۷۰ درصد جامعه خود را با واکسیناسیون همراه کنند ولی در کشور ما در یک‌زمان نسبتاً کم روند واکسیناسیون بسیار خوب بوده است و مایه خرسندی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد