hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همه باید بوستر بزنیم؟

همه باید بوستر بزنیم؟

یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: ممکن است با گذشت زمان میزان آنتی بادی‌ها در بدن کم شود و از طرفی در بعضی افراد، مثل بیماران نقص ایمنی یا سن بالا، ممکن است از همان ابتدا آنتی بادی کافی ساخته نشده باشد بنابراین تزریق دوز سوم ضروری به نظر می‌رسد.
فرزانه شمشیرگران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دوز بوستر، دوز تقویتی یا دوز یادآور کرونا؛ یعنی واکسنی که به دنبال واکسیناسیون قبلی انجام می‌شود و کمک می‌کند که پاسخ ایمنی ایجاد شده در اثر واکسن، حفظ و یا زیاد شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا بوستر نیاز است، گفت: ممکن است با گذشت زمان میزان آنتی بادی‌ها در بدن کم شود و از طرفی در بعضی افراد، مثل بیماران نقص ایمنی یا سن بالا، ممکن است از همان ابتدا آنتی بادی کافی ساخته نشده باشد و همچنین دوز سوم میزان ایمنی را در همه افراد بالاتر می‌برد.
شمشیرگران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی دوز سوم واکسن کرونا را ضروری اعلام کرده است، افزود: اولویت تزریق دوز سوم با گروه‌های کادر درمان، افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به نقص ایمنی و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران تزریق دوز بوستر برای کادر درمان شروع شده است، تصریح کرد: حداقل فاصله مورد نیاز بین دوز دوم و سوم، شش ماه است.
این داروساز با اشاره به واکسن‌های قابل دریافت در دوز یادآور با توجه به واکسن تجویز شده در نوبت اول و دوم، بیان کرد: برای افرادی که واکسن تزریق شده در نوبت اول و دوم، واکسن غیرفعال(سینوفارم، بهارات یا برکت) بوده باید برای دوز سوم، واکسن غیرفعال(مشابه واکسن دریافتی در نوبت اول ودوم)، آسترازنکا یا سوبراناپلاس(پاستوکووک پلاس) دریافت کنند.
شمشیرگران ادامه داد: برای افرادی که در نوبت اول پلتفرم آدنوویروس(آسترازنکا یا اسپپوتنیک) تزریق کرده‌اند، واکسن آسترازنکا یا سوبراناپلاس(پاستوکووک پلاس) باید تزریق شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد