hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهزيستي استان از نظر ميزان خدمت‌گيرندگان از بيمه سلامت در سطح كشور ، اول است

بهزيستي استان از نظر ميزان خدمت‌گيرندگان از بيمه سلامت در سطح كشور ، اول است

بهزيستي خراسان رضوي 9 خدمت ستاره‌دار توانبخشي را به صورت حمايتي به مددجويان نيازمند ارائه مي‌دهد
مشهد پایگاه خبری رویدا ایران-به گفته‌ي معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي، بر اساس تفاهم‌نامه بهزيستي كشور و سازمان بيمه سلامت، مددجويان مي‌توانند به مراكز توانبخشي دولتي و غير دولتي طرف قرارداد بيمه سلامت مراجعه و اين خدمات را تا سقف 40 جلسه به صورت پوشش بيمه‌اي دريافت كنند.
حميدرضا عليزاده افزود: علاوه بر اين 40 جلسه داراي پوشش بيمه‌اي، بهزيستي، كمك هزينه خدمات توانپزشكي تا سقف 20 جلسه در سال به مددجويان نيازمند ارائه مي‌كند.
وي خاطر نشان كرد: مراكز توانبخشي كه مايل هستند در اين طرح بهزيستي همكاري كنند مي‌توانند با مراجعه به بيمه سلامت و با استناد به تفاهم‌نامه سازمان بهزيستي كشور با بيمه سلامت، با آن نهاد قرارداد بسته و به مددجويان خدمت ارائه كنند.
وي با بيان اينكه مددجويان پيش از اين تفاهم‌نامه، كاردرماني و ساير خدمات توانبخشي را با پرداخت هزينه دريافت مي‌كردند گفت: اين تفاهم‌نامه كه در سطح بالا در كشور انجام شده سهيمه‌هايي براي استان‌ها در نظر گرفته كه ما محدوديتي در پذيرش نداريم و مددجويان عزيز نيازمند مي‌توانند با مراجعه به مراكز دولتي و مراكز غير دولتي طرف قرارداد بيمه سلامت، اين خدمات را به صورت بيمه‌اي دريافت كنند.
وي از وجود 35 مركز طرف قرارداد كاردرماني و 32 مركز گفتاردرماني در خراسان رضوي خبر داد و گفت: علاوه بر اين مراكز، ساير مراكز توانبخشي هم مي‌توانند از اين فرصت براي خدمت به مددجويان استفاده كنند.
وي گفت: 9 خدمت ستاه‌دار شامل كاردرماني، گفتار درماني و ارزيابي شنوايي كه هر كدام سه گرايش مختلف را شامل مي‌شوند در برمي‌گيرد.
عليزاده يادآور شد: اين تفاهم‌نامه از آبان‌ماه 99 منعقد شده ولي همچنان پايدار است و مددجويان كماكان مي‌توانند از اين خدمات استفاده كنند.
وي تأكيد كرد: خراسان رضوي در بين استان‌هاي كشور، بيشترين مراكز طرف قرارداد با بيمه سلامت را دارد كه در نتيجه بيشترين مددجويان خدمت‌گيرنده در اين بخش را در سطح كشور دارا مي‌باشد.
شايان ذكر است بهزيستي خراسان رضوي حدود 60 هزار معلول جسمي حركتي، حدود 19 هزار معلول شنوايي و حدود 15 هزار معلول گفتاري تحت پوشش دارد كه مشمول اين خدمات هستند و علاوه بر اينها، افراد داراي معلوليتي كه پوشش بهزيستي هم ندارند مي‌توانند از اين خدمات بهره‌مند شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد