hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حباب طلا منفی شده است

حباب طلا منفی شده است

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: قیمت طلا در ایران از قیمت جهانی پایین‌تر است و طلا حباب منفی دارد. به علاوه اینکه افزایش تقاضا در بازار تاثیری در آینده قیمت طلا ندارد زیرا هنوز هم میزان عرضه بسیار بیشتر از میزان تقاضا است.
باقر معبودی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار طلا اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا ۱۷۷۰ دلار بوده که هم اکنون این قیمت به ۱۷۸۸ دلار رسیده است و نشان دهنده افزایش قیمت اونس طلا در جهان است.
رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد درمورد تاثیرگذاری اونس جهانی و قیمت دلار بر قیمت داخلی طلا افزود: اگر اونس جهانی افزایش پیدا کند قطعا قیمت طلا نیز افزایش پیدا خواهد کرد زیرا طلا فلزی جهانی است. البته قیمت دلار نیز بر قیمت طلا تاثیرگذار است و با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا نیز دچار افزایش خواهد شد.
معبودی نژاد درباره وضعیت بازار طلا تصریح کرد: در ایام محرم و صفر به دلیل نبودن مراسم عروسی بازار طلا در رکود به سر می‌برد، اما با شروع ماه ربیع الاول و شروع مراسم تقاضا افزایش پیدا کرده و بازار از رکود مطلق خارج شده است.
وی ادامه داد: همچنان قیمت طلا در ایران از قیمت جهانی پایین‌تر است و طلا حباب منفی دارد. از طرفی افزایش تقاضا در بازار تاثیری در آینده قیمت طلا ندارد زیرا میزان عرضه بسیار بیشتر از میزان تقاضا است. هم اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار حدود یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد خاطر نشان کرد: اوج قیمت طلا در تاریخ مشابه سال گذشته به ازای هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود. همچنین قیمت سکه امامی‌ نیز ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۶ میلیون تومان بود که این مبالغ در آبان و آذر روند نزولی را طی کرد تا جایی‌که در بهمن ماه سال گذشته قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار  به ۱ میلیون و ۷۵ هزار تومان و سکه امامی به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. البته قیمت دلار نیز در تاریخ مشابه سال گذشته در محدوده ۳۰ هزار تومان قرار داشت.
معبودی نژاد افزود: در صورت موفقیت برجام و توافق با غرب، قطعا قیمت دلار نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به تبع آن قیمت سکه و طلا نیز روند نزولی خواهد داشت زیرا کشور از تحریم خارج شده و بانک مرکزی می‌تواند به بازار دلار تزریق کند.
وی درباره پیش‌بینی قیمت طلا گفت: به دلیل جهانی بودن قیمت طلا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی را از قیمت آن در آینده ارائه داد و قطعا اتفاقات در سطح جهان بر اونس  طلا تاثیرگذار خواهد بود.‌
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد