hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مرز بین کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی را بشناسید

مرز بین کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی را بشناسید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع عفونت‌های تنفسی مثل بیماری کووید ۱۹، آنفولانزا، سرماخوردگی، حساسیت نکاتی را درباره این بیماری‌ها باید رعایت شود.
علیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اصلی ترین علائم بیماری کووید۱۹ تب، بدن درد، سرفه و تنگی نفس و اصلی ترین علائم در بیماری آنفولانزا تب، بدن درد است و ما معمولا تنگی نفس را در حالت معمولی در افراد مبتلا به آنفولانزا مشاهده نمی کنیم مگر در یکسری از شرایط خاص ممکن است تنگی نفس هم به این علائم اضافه شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: به طور کلی علائم این بیماری ها شبیه به هم هستند به جزء یکسری از تفاوت هایی که در واقع این بیماری ها دارند.
علیزاده گفت: بیماری هایی از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی وحساسیت تنگی نفس ندارند و علامت تنگی نفس در افراد مبتلا به کووید۱۹ تقریبا بعد از یک هفته از شروع علائمی مثل تب آغاز می شود.
او افزود: افرادی که دچار علائمی چون  تب و سردرد و تنگی نفس هستند حتما باید به پزشک مراجعه کنند، افرادی هم که دچار علائم تنگی نفس مثل آبریزش بینی، گلودرد، سرفه، عطسه حتما به پزشک مراجعه کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به بیماری تنفسی مثل کووید۱۹و آنفولانزا از روی علائم قابل تشخیص نیستند پس به محض ابتلا حتما به پزشک مراجعه کنند.
کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند ما را در معرض شیوع آنفلوانزا و یا حتی یک موج کرونایی دیگر قرار بدهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد