hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تأسیس صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی

تأسیس صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی

درآینده نزدیک صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی تأسیس می شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران- نماینده سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور و مجری صندوق حمایت توسعه بخش منابع طبیعی و آبخیزداری که به مشهد سفر کرده بود با اعلام این خبر گفت: بخش کشاورزی به دلیل اهمیت تولید مواد غذایی در دنیا مورد حمایت دولت ها حتی کشورهای پیشرفته می باشد.
احمد رضا  لعلی نیاافزود: از سال 1327 که نظام برنامه ریزی در ایران تشکیل شده تاکنون این نظام در منابع طبیعی برای حفظ و حراست از عرصه های ملی وجود داشته است.
وی ادامه داد ظرفیت تشکیل تعاونی ها در شهرستانها وجود دارد و باید پس از اخذ رتبه های لازم در قالب آیین نامه مربوطه نسبت به تأسیس صندوق حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام شود.
در ادامه نیز  عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش منابع طبیعی که در جمع مدیران عامل شرکت های تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری و مؤسسین صندوق حمایت در خراسان رضوی حضور یافته طی سخنانی به وضعیت موجود صندوق ها در کشور پرداخت و گفت: از 166 صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی موجود در کشور ، 32 صندوق مربوط به بخش کشاورزی ، 2 صندوق مربوط به فعالیت زنان روستایی ، 10 صندوق بخش منابع طبیعی و آبخیزداری ، 10 صندوق تخصصی محصولاتی مانند چای و 93 صندوق در سطح شهرستانها و یک صندوق در منطقه سیستان مشغول فعالیت می باشد.
هوشنگ محمدی افزود: سرمایه اولیه این شرکت ها را بالغ بر  233 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود این رقم باید تا پایان سال جاری به 2800 میلیارد تومان برسد.
وی افزود: هدف از تشکیل این صندوق ها تقویت بنیه مالی و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و ما تلاش می کنیم تا با ارتقاء صندوق ها به بانک بتوانیم بر اساس قانون ضمن تشکیل شرکت های بازرگانی ، نسبت به اخذ وام های داخلی و خارجی و عرضه اوراق مشارکت اقدام کنیم.
محمدی خاطر نشان کرد چنانچه متخصصین بخش مالی و تعاونی ها بعنوان سه ضلع یک مثلث همسو عمل کنند بخش کشاورزی می تواند نقش خود را در اقتصاد کشور بیش از پیش نمایان کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد