hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۵ میلیون واکسن به جامعه هدف استان فارس تزریق شد

بیش از ۵ میلیون واکسن به جامعه هدف استان فارس تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان از روند افزایشی موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و ورودی بیماران جدید بیمارستان‌ها خبر داد و با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال خطر مواجهه با موج ششم بیماری را مطرح کرد.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون 2 شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 4 شهرستان در وضعیت نارنجی، 22 شهرستان در وضعیت زرد و 8 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 
براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا درصد مثبت شدن تست‌ها در استان فارس 25 درصد است همچنین بر این اساس ضریب اشغال تخت‌های عادی به 33 درصد و تخت‌های ویژه  به 40 درصد رسیده است. 
متولیان بهداشت و درمان استان فارس ساده‌انگاری را عامل خطرناکی برای گسترش کرونا می‌دانند به گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس در صورت سهل‌انگاری عمومی خبر داده است. 
وی امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه چنین هشدار داد که در صورتی که مردم با عادی‌پنداری و سهل‌انگاری شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده، وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان به سرعت تغییر می‌کند.
 به گفته وی هم اکنون دو شهرستان در استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند که این وضعیت تشدید نظارت و مسئولیت بیشتر مسئولان هر شهرستان را ایجاب می‌کند چراکه این شهرستان‌ها در وضعیت قرمز یا هشدار هستند و می‌توانند به راحتی شهرستان‌های همجوار خود را نیز درگیر کنند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از مردم استان فارس درخواست کرد با مشارکت برای دریافت واکسن به استحکام سپر دفاعی در برابر کرونا کمک کنند چراکه خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک یا دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان موجبات نگرانی را ایجاد کرده است. 
لطفی با هشدار به افرادی که برای دریافت واکسن کرونا کوتاهی می‌کنند، با استناد به آمارها اعلام کرد که  ایمنی افراد واکسینه در برابر این بیماری و حتی کاهش شدت آن در صورت ابتلا ثابت شده است، اما افراد غیرواکسینه در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری هستند.
وی با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان از روند افزایشی موارد مراجعه به مراکز 16 ساعته و ورودی بیماران جدید بیمارستان‌ها خبر داد و با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال خطر مواجهه با موج ششم بیماری، از تمامی مسئولان درخواست کرد تا در جلب مشارکت عمومی برای مراجعه و دریافت واکسن همکاری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که واکسیناسیون علیه کرونا در کنار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در مدیریت و کنترل بیماری موثر باشد، بنابراین شهروندان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا را جدی بگیرند.
عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا را در فارس پنج میلیون و 180 هزار و 683 دُز اعلام کرد که از این تعداد، دو میلیون و 994 هزار و 347 دُز نوبت اول و دو میلیون و 86 هزار و 336 دُز نوبت دوم در مراکز واکسیناسیون، واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و احتمال وقوع همزمان بیماری آنفلوآنزا و کووید19 توصیه کرد که ضرورت دارد شهروندان برای کمک به مجموعه سلامت در کنترل هر چه بهتر بیماری کووید19، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری را جدی بگیرند. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد