hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است

توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه توزیع عمومی واکسن آنفلوانزا در همدان انجام نشده است گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است.
با شروع فصل پاییز و سرما، شیوع بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا تشدید می‌شود.
به منظور کنترل وضعیت آنفلوانزا و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی و مسری، واکسن آنفلوانزا وارد استان شده و در بین گروه‌های حساس و پر خطر در حال توزیع است.
همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، تفکیک و تشخیص بیماری‌ها از یکدیگر را دشوار می‌کند.
محمد خیراندیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با توجه به موجودی واکسن‌هایی که در اختیار داریم، برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تزریق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زندانیان، مددجویان بهزیستی، بیماران اچ آی وی مثبت، بیماران خاص مانند بیماران پیوند و دیالیزی جزء گروه‌های هدف هستند، تصریح کرد: تزریق برای این دسته از افراد در حال انجام است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام می‌شود بیان داشت: برای سایر گروه‌ها هم ممکن است در داروخانه‌ها با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.
خیراندیش با بیان اینکه برای واکسیناسیون آنفلوانزا در بین زندانیان و مراکز بهزیستی تیم‌های بهداشتی اعزام می‌شوند عنوان کرد: بیماران پیوندی و دیالیزی هم در مرکز بانو نظری واکسینه می‌شوند.
وی از تزریق واکسن برای مادران باردار پرخطر خبر داد و گفت: کادر بهداشت و درمان شاغل در مراکز 16 ساعته و محیط‌های پر خطر هم در گروه دریافت واکسن هستند.
نیاز به واردات واکسن آنفلوانزا کمتر شده است
ایرج خدادادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در استان همدان اظهار داشت: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شیوع ویروس آنفلوانزا کمتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال واردات واکسن آنفلوانزا کمتر از سال‌های گذشته بوده است تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا همانند ویروس کرونا است با توجه به اینکه پارسال هم شیوع آنفلوانزا بسیار محدود بوده بنابراین نیاز چندای به واکسن آنفلوانزا احساس نمی‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشتی در حال توزیع است تصریح کرد: واکسیناسیون از طریق گروه‌های بهداشتی بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.
خدادادی افزود: تعداد محدودی از واکسن‌ها هم برای بیماران خاص و دارای پرونده در معاونت درمان اختصاص یافته است.
وی گفت: بیماران می‌توانند با دریافت نامه و حواله از معاونت غذا و دارو واکسن خود را از داروخانه‌های مربوطه دریافت کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه دریافت واکسن برای گروه‌ بیمارانی که در اولیت وزارت بهداشت نیستند با هزینه انجام می‌شود اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد ضرورت ندارد و بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد