hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون ۸۰ درصد از دانش آموزان متوسطه اول و دوم در اصفهان

واکسیناسیون ۸۰ درصد از دانش آموزان متوسطه اول و دوم در اصفهان

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحصیل ۳۹۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در استان، گفت: از این تعداد حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
آذر کیوان امیرپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد کرونا زمان بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از اول آذرماه است، البته بازگشایی به این معنا نیست که مدارس به طور کامل حضوری شوند، بلکه باید بر اساس پروتکل های بهداشتی صدور "بخشنامه ۰۶" و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی به صورت تدریجی انجام شود.
وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس باید بر اساس ظرفیتی باشد که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود داشته باشد، بر این اساس دانش آموزان گروه بندی شده و حداقل دو تا سه روز در هفته به مدرسه می روند.  
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حال آماده سازی مدارس برای شروع تدریجی آموزش حضوری هستیم، گفت: جلسات مشترکی با روسای آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان داشته‌ایم تا آمادگی کامل برای شروع آموزش حضوری در مدارس را داشته باشیم.
وی با اشاره به تحصیل ۳۹۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در استان اصفهان، گفت: از این تعداد، حدود ۳۳۰ هزار دانش آموز، یعنی بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان استان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و تزریق دوز دوم نیز در حال انجام است.
امیرپور خاطرنشان کرد: هنوز داشتن کارت واکسن به عنوان شرط حضور دانش آموزان در کلاس های درس اعلام نشده است.
وی همچنین با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۸۵ درصد از فرهنگیان در استان اصفهان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: فرهنگیان کارمندان دولت هستند و دولت اعلام کرده کارکنان باید برای حضور در محل کار کارت واکسیناسیون ارائه کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در مورد ۱۵ درصد از فرهنگیانی که هنوز واکسینه نشده اند، ادامه داد: آمار واکسیناسیون را از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت می کنیم و ممکن است تعدادی از فرهنگیان استان واکسن تزریق کرده باشند، اما هنوز در آمار ثبت نشده باشد. در هر صورت تابع مصوبات ستاد کرونای کشور هستیم و باید ببینیم برای کارکنانی که واکسن تزریق نمی کنند چه تصمیمی گرفته می شود.
وی از آمادگی مدارس استان برای اجرای پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: مدارس طی این مدت در حال آماده شدن برای بازگشایی حضوری کلاس های درس بودند و امیدواریم بدون کوچک ترین مسئله و مشکلی بتوانند به صورت حداقلی و با تاکید بر سلامت دانش آموزان کلاس‌های حضوری را شروع کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد