hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نرخ میوه‌های پاییزی در همدان ۶۰ درصد گرانتر از سال گذشته است

نرخ میوه‌های پاییزی در همدان ۶۰ درصد گرانتر از سال گذشته است

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره بار همدان گفت: نرخ میوه‌های پاییزی در مقایسه با سال گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است‌.
فصل پاییز است و میوه‌های رنگارنگ پاییزی خود را به رخ بازار می‌کشند نارنگی، انار، پرتقال و خرمالو از میوه‌های پاییزی پر خاصیتی است که برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن در فصل سرما ضروری است.
در سال‌های گذشته که قیمت میوه ارزان بود همه اقشار مردم به راحتی می‌توانستند میوه‌های مورد نیاز  خود و خانواده را خریداری و مصرف کنند اما حالا که نرخ هر کیلو میوه به بیش از 10 هزار تومان رسیده توانایی خرید افراد کم درآمد کاهش یافته و فقط در حد پذیرایی از مهمان و مناسبت‌ها شده است.
علت را از مسئولان جویا می‌شویم آن‌ها هم افزایش هزینه‌های تولید، حقوق کارگر، افزایش هزینه حمل‌ و‌ نقل و گرانی سبدهای پلاستیکی را عامل بالا کشیدن نرخ میوه نسبت به پارسال می‌دانند.
به بازار میوه و تره بار سرگذر همدان می‌رویم، این محل یک بازار رقابتی میوه است که روزانه چندین تن میوه در آن عرضه و به فروش رسانده می‌شود.در حال حاضر میانگین نرخ هر کیلو نارنگی 14 هزار، انار 15 هزار، خرمالو 18 هزار، سیب 10 هزار و پرتقال 20 هزار تومان است.
در روزهای تعطیل، مناسبت‌های تقویمی و روز نخست هفته شاهد افزایش قیمت انواع میوه نسبت به روزهای عادی هستیم‌ همچنین نرخ میوه در مغازه‌های اطراف شهر نسبت به بازار مرکزی گران‌تر است.
قیمت میوه‌های پاییزی به ثبات رسیده است
رضا البرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: میوه‌های پاییزی به فراوانی وارد بازار شده و از نظر قیمتی هم به ثبات رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده قیمت مرکبات روند نزولی خواهد داشت تصریح کرد: کیفیت مرکبات امسال بسیار مطلوب است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه قیمت نهایی میوه‌ها به صورت روزانه در میدان بار تعیین می‌شود گفت: خرده فروشی‌ها هم سود 15 تا 35 درصد بر روی اجناس اعمال می‌کنند‌.
البرزی با اشاره به اینکه هر گاه در تولید محصولی کمبود وجود داشته باشد با گرانی آن کالا روبه‌رو می‌شویم اظهار داشت: قیمت محصولات وابسته به وضعیت عرضه و تقاضا است.
وی از گرانی نرخ گوجه‌ فرنگی خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان کشت گوجه فرنگی بسیار زیادتر از مقدار نیاز بود و همین امر سبب متضرر شدن کشاورزان شد.
رئیس اتحادیه میوه‌ و‌ تره بار همدان افزود: متضرر شدن گوجه‌کاران در سال گذشته سبب کاهش کشت محصول گوجه فرنگی برای امسال شده است.
البرزی با بیان اینکه با رسیدن محصولات جنوب کشور شاهد تعدیل قیمت گوجه خواهیم بود اظهار داشت: تا دو هفته آینده محصولات جنوب کشور وارد همدان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت مقدار کشت کشاورزان بر عهده جهاد کشاورزی است تصریح کرد: باید میزان کشت به اندازه نیاز باشد و منجر به ضرر و زیان کشاورزان نشود.
رئیس اتحادیه میوه‌ و‌ تره بار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر محصول گوجه فرنگی‌ استان گلخانه‌ای است گفت: مردم تمایل چندانی به خرید محصولات گلخانه‌ای ندارند.
البرزی از مناسب بودن قیمت سیب‌زمینی و پیاز در بازار همدان خبر داد و اظهار داشت: امسال میزان پیاز موجود در بازار بسیار زیادتر از حد نیاز است.
وی با بیان اینکه بازرسان ما به صورت روزانه در بازار حضور داشته و وضعیت قیمت‌ها را رصد می‌کنند تصریح کرد: نصب اتیکت قیمت و ارائه فاکتور در واحدهای خرده فروشی ضروری است.
مقدار خرید مردم کمتر شده است
یک فروشنده میوه در بازار سرگذر همدان به خبرنگار تسنیم گفت: مقدار خرید میوه بسیاری از مشتریان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.
این فروشنده با اشاره به اینکه هر چه قیمت میوه گران‌تر باشد مقدار خرید مردم هم به تبع آن کمتر می‌شود گفت: اگر میزان تقاضا زیاد باشد سود دریافتی ما نیز بیشتر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برخی از مردم ما را مقصر گرانی میوه می‌دانند اظهار داشت: تفاوت قیمت خرید از میدان بار تا خرده فروشی 15 درصد است.
این فروشنده با بیان اینکه متاسفانه بعضی از خانواده‌ها قدرت خرید میوه ندارند تصریح کرد: در برخی موارد مقدار خرید برخی افراد کمتر از یک کیلو است‌.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد