hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > داغ شدن بازار با سرمازدگی محصول/ گوجه در بیرجند گران است

داغ شدن بازار با سرمازدگی محصول/ گوجه در بیرجند گران است

سرمازدگی گوجه فرنگی در شیراز سبب شده تا محصول ارسال شده به بیرجند، قیمت بالایی داشته باشد و باعث نارضایتی شهروندان شود.
گویا این بار گرانی به بازار گوجه فرنگی در خراسان جنوبی رسیده است.
بسیاری از شهروندان از قیمت بالای گوجه فرنگی در بازار‌های استان گلایه دارند و خواستار نظارت هر چه بیشتر مسئولین بر بازار بی سر و سامان این محصول اند.
فروشندگان اما قیمت‌ها را عادی می‌دانند و بر این باور هستند که محصولات به دلیل آمدن از شهر‌های دیگر همچون شیراز چنین قیمتی دارند.
گوجه فرنگی های شیراز در بیرجند/ محصول بیرجندی نداریم 
در بازار روز غفاری بیرجند با یکی از شهروندان گفتگو کردیم؛ محبوبی فرد گفت: در تمام طول این بازار قیمت‌ها متفاوت است و هر کسی به هر نحوی که بخواهد قیمت گذاری می‌کند.
او افزود: در یک غرفه گوجه فرنگی به قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که همان نوع محصول در غرفه‌ای دیگر ۱۴ هزار تومان است.
محبوبی فرد بیان کرد: می‌گویند گوجه‌ فرنگی ها از شیراز به بیرجند می‌آید و اگر گوجه فرنگی گلخانه‌ای بیرجند بخواهد به فروش برسد، باید قیمت بیشتری را هم پرداخت کرد.
این شهروند بیرجندی اظهار کرد: مصرف کنندگان همواره قربانی دست دلالان هستند و خدا می‌داند که محصول گوجه فرنگی با چه قیمتی در شیراز بارگیری می‌شود و با چه قیمتی در بیرجند تحویل داده می‌شود.
یکی از فروشندگان گوجه فرنگی نیز گفت: گوجه‌ فرنگی های بازار عمدتا از شیراز می‌آید و ما گوجه فرنگی گلخانه‌ای از بیرجند نداریم و پس از خرید محصول به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان، به قیمت ۱۳ هزار تومان به مصرف کننده می‌فروشیم.

سرمازدگی دلیل گرانی است

حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، سرمازدگی این محصول و خسارت‌هایی است که به کشاورز تحمیل شده است.
او افزود: گوجه فرنگی مورد نیاز بیرجند را از شیراز خریداری می‌کنیم، اما در چند وقت اخیر این محصول دچار سرمازدگی شد و گرانی بر این محصول سایه انداخت.
حیدری اظهار کرد: شهر‌های دیگری نیز هستند که از شیراز گوجه فرنگی می‌خرند و گرانی در آن شهر‌ها و استان‌ها نیز وجود دارد.
رئیس اتحادیه میوه تره بار بیرجند بیان کرد: باید مسئولین نظارت بیشتری داشته باشند و فکری به حال بازار کنند و بازار نیازمند ورود جدی مسئولین است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد